vreemd gedrag cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Windows 2000. Cd-rom drive en brander zijn beiden zichtbaar in de Windows Verkenner, maar zijn niet te benaderen. Wanneer ik de pc start met een cd in de drives kan ik ze wel benaderen. Wat kan er zijn misgegaan?

zorg dat je de nieuwste drivers download cd-drive en brander ....

Ga naar apparaatbeheer en verwijder daar de cd-drive en brander. Start opnieuw op. Nu worden ze herkend als nieuwe apparaten. Verwijs bij installatie naar de locatie van de net gedownloade drivers en installeer de apparaten opnieuw !!

alvorens dat te doen, vraag ik me af hoe het kan dat bij beide drives, die tot nu toe goed hebben gefunctioneerd, gelijktijdig hetzelfde probleem optreedt. Zo op het eerste oog lijkt het me nl geen driver probleem.

klopt, maar door het opnieuw te doen. Worden veel instellingen opnieuw geinstalleerd. Het kan goed zijn dat dan je probleem ineens opgelost is. Misschien staat er in windows wat fout en lost dit het op.

Anyway, waarom zou je het niet doen. Het is niet dat je iets kwijt raakt ofzo ....

er is hier sprake van een conflict met andere software of instellingen. Hopelijk overschrijft de nieuwe install dit. Soms zijn de IDE controller drivers niet goed ofzo.

Laatst bewerkt:
Nieuwe VIA 4in1 drivers geinstalleerd, drives in apparaatbeheer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Resultaat: situatie ongewijzigd. Wat kan ik nog meer doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan