vreemd gedrag cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

makkie1

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2009
Ik heb een probleem met de cursor en wel het volgende.
Het gaat hier om een laptop Easynote R4345 met windows xp.
Na het aanzetten en niet verder gebruiken komt na verloop van tijd automatisch het menu van het bureaublad tevoorschijn zonder dat er iets wordt aangeraakt. Na tweemaal klikken met rechts en eenmaal links verdwijnt het menu om vervolgens na enige ogenblikken weer te verschijnen. Ook gaat dan een icoon op het bureaublad staan "flikkeren".
Ik heb al diverse pogingen gedaan om dit probleem op te lossen oa opnieuw installeren XP, nieuwe muis, updates van alle drivers en chipset. Niets mag echter baten.
Is er iemand in dit forum die mij kan helpen, zoals het er nu voor staar ben ik in staat de pc door het raam te gooien (doe ik nog niet).
Ik hoop op enkele goede tips.
Joop

Laatst bewerkt:
Ondanks dat je vraagstelling best wel uitgebreid is, heb ik toch nog wat vragen voordat ik iets durf voor te stellen:

- hoe ziet apparaatbeheer eruit?
- is er muissoftware geïnstalleerd en zo ja, zijn er acties aan knoppen toegewezen door jou?
- welk SP van XP stond op de installatiedisk? (Of heb je een oude XP van vóór SP1?)
- kijk eens welke progjes allemaal opgestart worden (Windowstoets + R en dan intypen msconfig)

Bedankt voor de snelle reactie.
Opgestart wordt er bijna niets, alleen AVG en een progje voor msoffice.
Ik heb XP met SP3 geinstalleerd, werkt goed.
Er is geen muissoftware geinstalleerd en niet veranderd aan muis instellingen. Overigens gebeurt eea ook als ik de laptop opstart zonder muis en alleen met de touchpad werk.
Voor de nieuwe installatie van XP had ik hardware geen enkel probleem, Na de installatie geeft geeft hij wel een onbekend apparaat de Intel 82801 LPC interface controller 24CC.
Ik denk echter niet dat het hieraan ligt omdat het probleem ook bestond voor nieuwe installatie.
gr., Joop

Laatst bewerkt:
Begin eens met het installeren van de chipset drivers, of heb je die al geïnstalleerd?

Ik heb inderdaad de chipset al geinstalleerd (gedownload bij Intel).
Heeft niet geholpen, bij probleem oplossen komt Intel niet in de lijst voor.
Joop

Hm, ik denk toch dat je 'iets' zal moeten proberen om die foutmelding weg te krijgen alvorens je verder gaat.

Geen foutmeldingen meer in hardware, probleem bestaat nog steeds.

Joop

Oké, ik had gehoopt dat een specifieke.............
Ik moet even passen, hoe vervelend ook.

nog steeds niet goed

Ondanks de adviezen is het probleem nog steeds niet opgelost. Weet nog iemand iets over dit probleem? Zo niet dan zal de laptop wel op de schroothoop verdwijnen.

En heb je al geprobeerd met de touchpad uitgeschakeld?
Volgens mij is er een instelling dat je toucpad kan schakelen als er een externe usb muis aangekoppeld is.

Waar je misschien ook naar kan kijken of het toetsenbord knoppen heeft die vast zitten of moeilijk lopen (bv tab toets,windows toets)
Ik heb nl ook wel eens raar gedrag gehad met mijn laptop en toen bleek de Windows toets af en toe een beetje te hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan