vreemd gedrag van het geheugengebruik

• Onderwerp starter Onderwerp starter qsdf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

qsdf

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Ik heb de laatste tijd twee pc's via taskmanager in de gaten gehouden beiden XP home met SP3. Het "probleem" is dat 1 van de twee 512mb geheugen heeft en dat deze eigenlijk bij gewoon gebruik meer nodig heeft:

windows opstarten => 370000 kb
iexplore.exe - internet opstarten (IE7) => 110000 kb (en dit is zo bij elk venster dat ik open van de browser, dus niet telkens ik een extra tab in 1 browser open)
MSNMSGR.exe (live messenger) => 140000 kb
MCSHIELD.exe (McAfee VS 8.0) => 100000 kb
FrameworkService.exe (ergens een deel van McAfee) => 110000 kb

dit is wanneer ik ze elk afzonderlijk opstart (buiten de virussoftware dingen) en dit is ongeveer zo op beide computers...

A:

ik heb de automatische updates van McAfee niet meer ingesteld als updaten bij opstarten (nu 1 keer per week) wat ervoor heeft gezorgd dat frameworkservice.exe slechts 7000 kb inneemt. (voor de duidelijkheid die 110000 kb die het anders gebruikte bleef duren, dus niet enkel bij opstarten van het systeem en dus ook wanneer de update gedaan al gedaan is); door deze aanpassing verbruikt ook msn minder +- 30000 kb, hier heb ik dus verder ook geen problemen mee maar ik geef het ff mee...

B:

wanneer ik me aanmeld bij msn en dan explorer open dan zakt geheugengebruik van msn naar ongeveer 15000 kb

C:

wanneer ik internet browser open heb en daarna msn opstart dan zitten beide aan hoger beschreven geheugengebruik maar wanneer ik daarna nog een venster start van IE7 dan is het geheugengebruik daarvan "slechts" 80000 kb, nog een extra venster leidt ertoe dat 1 van de iexplore.exe slechts 6000 kb gebruikt en MSNMSGR.exe 6000 kb

heb nog meerdere dingen uitgeprobeerd maar ik zal ze voorlopig niet beschrijven, feit is dat de processen op een vreemde manier aan elkaar hangen; het probleem voor 1 pc is dat voornamelijk ie (virusbescherming buiten beschouwing) te veel geheugen vraagt en dit mijnsinziens niet echt nodig is (ook googlen naar verbruik van iexplore.exe maakt duidelijk dat een verbruik van 110000 kb door gewoon homepage google te openen nogal hoog uitvalt)... ik weet dat mijn vraag niet concreet is en dat inzicht in de programmatuur wrs nodig is om mij te helpen, maar het kan geen kwaad het eens te proberen....

is er mss een beter monitoring programma om het geheugengebruik te analyseren?

bert

PS: is er een manier om het geheugengebruik van die programmas te beperken (daar komt heel deze vraag eigenlijk op neer :p)

Laatst bewerkt:
check and boost

Memory Release Master 5.0.3.2

Hiermee kan je je geheugengebruik mee controleren en eventueel ook boosten.

Maar als ik het goed begrijp probeer je met het weinige geheugen dat je hebt, je pc zo snel mogelijk te laten lopen door overal te tweaken zodat de programma's niet veel geheugen gebruiken.

Koop er 1 bij zou ik zeggen haha.
Maar goed. Het kan wel, het beste lijkt mij om bij opstarten alles weg tehalen behalve je virusscanner dan. En niet teveel programma's te installeren. Met ccleaner kan jeje registry dagelijks opschonen zodat je pc optimaal iedere keer werkt. Maar goed.

Ik hoor wel van je hoe het is gelukt met het programma.

ik heb het programma eens laten lopen. de resultaten zijn slechts matig... het vreemde is dat wanneer ik het geheugengebruik comprimeer de verschillende processen in taskmanager wel veel minder geheugen gebruiken maar dat de som (totaal geheugengebruik) hetzelfde/hoog blijft... alsof het programma enkel het uiterlijk aanpast :confused:
maar goed eigenlijk komt het gewoon hierop neer (aangezien msn niet zo heel veel meer gebruikt): op mijn werk gebruikt IE7 bij opstarten met google als startpagina 10000 kB en de twee pc's thuis hebben 100000 kB nodig, waarom? ik heb geen toolbars geinstalleerd noch andere exotische zaken... is die 100000 kB niet erg veel?

ik ga morgen nog wat experimenteren met het programma en mss eens kijken hoe FF3 het doet...

voor winXP zou 512mb toch moeten volstaan? (toch bij gewoon gebruik) bij de andere pc maakt het niet zo veel uit omdat die voorlopig "genoeg" geheugen heeft, maar ok

ik heb nu eens alle invoegtoepassingen en ActiveX dingen uitgezet maar het geheugenverbruik blijft groot... firefox gebruikt bij het openen van google 35000 kb mss daar dan maar mee verdergaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan