Vreemd Google resultaat Pagina1 blog

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Goedemorgen,
Ik zie een wat vreemd Google resultaat als ik de naam van een klant Google.
In het resultaat staat:
2023-05-17 10_32_26-Google Zoeken — Mozilla Firefox.jpg
(heb het moeten blurren vanwege de klant).

En de Pagina1 wijst naar domeinnaam.nl/?p=blog
Onder de tekst staat stukje van een blogbericht.

Twee vragen:
1. hoe zou ik dat Pagina1 resultaat eruit kunnen halen? Ik zou remove outdate content tool kunnen gebruiken maar werkt dat met domeinnaam.nl/?p=blog
2. waar komt dat eigenlijk vandaan; ik kan nergens op de site een Pagina1 vinden.

Thanks!

Heb je Pagina 1 dan in de title-tag staan?

Google neemt deze zin (hier: "Pagina 1") over van de eerste <h1> op de pagina. Daarom wordt vaak aanbevolen slechts 1 keer een <h1> op een pagina te gebruiken, bovenaan de hoofdtekst, bij voorkeur ergens bovenaan in het <main> element.

Ha bron, heb een heading checker site op de blog pagina uitgevoerd en die geeft aan dat de pagina blog geen H1 heading heeft. Dus daar zal inderdaad het probleem zitten.
Dus zal dat gaan aanpassen.

Wat denk jij, zal ik nog Google daarna opdracht moeten geven om die ene pagina te herindexeren zodat de juiste naam (H1) meegenomen wordt of gaat dat vanzelf uiteindelijk.

die geeft aan dat de pagina blog geen H1 heading heeft. Dus daar zal inderdaad het probleem zitten.
Google vindt H1, H2 en H3 belangrijk om de content van de hele pagina te begrijpen. Tegenwoordig bepalen deze headings minder de ranking dan vroeger omdat iedereen de headings vol stopte met keywords. Als iedereen dit doet geven ze geen meerwaarde meer. Gewoonlijk staan de title en meta description in de zoekresultaten (belangrijk voor klikgedrag) maar in jouw geval is "Pagina 1" (waarschijnlijk ooit een heading) in de index terecht gekomen. Dit is niet meer te achterhalen omdat de pagina daarna, denk ik, gevuld is met tekst.

Op dit moment is qua content dit het meest belangrijk:
- de uniciteit van de content, hoeveel vergelijkbare websites zijn er.
- de diepgang (de kwaliteit zonder wollige tekst) van de content.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan