Vreemd --> Laptop & GSM

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo iedereen.

Ik heb niet zo'n heel groot probleem maar ik vind het toch wel lastig,
het is namelijk zo dat ik al een aantal keren heb gemerkt dat wanneer ik voor men laptop zit en dan een smsje ga versturen & verstuurd heb dat ik erna merk dat de laptop gewoon freezt zogezegd.

Wat ik ook gebruik als toetsen-combinatie, het werkt niet.
bijvoorbeeld ctrl + alt + del/ctrl + shift + esc werkt niet. (alleen de muis kan ik dan nog bewegen)

Na 3min. ongeveer werkt alles ineens weer vanzelf.
Doordat ik dan ctrl + shift + esc heb gedrukt komt taakbeheer dan ineens tevoorschijn ookal bleek de laptop er daarvoor niet op te reageren.

Ik vind dit dus zeer raar en hoop dat iemand weet hoe dit komt ;)

Alvast bedankt :thumb:

Ik gok dat het door de straling dan wel het signaal van de gsm komt.

Ik heb hetzelfde soms met mijn vaste pc, geluid stoort, internetpagina's beginnen te scrollen uit zichzelf, of een video die ik kijk avi of dvd springt ineens naar het einde.

Enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is mijn gsm wat verder weg leggen, hahahaha.

Hallo

Je "vergat" merk/typenr/ouderdom te vermelden van zowel de g.s.m. & portable ...

Maar ... .om hoogfrequente in/uitstraling , en de opbouw van statische elektriciteit te voorkomen , dient een hedendaagse p.c. wel steeds korrekt geaard te zijn .

Peter

Hallo

Je "vergat" merk/typenr/ouderdom te vermelden van zowel de g.s.m. & portable ...

Maar ... .om hoogfrequente in/uitstraling , en de opbouw van statische elektriciteit te voorkomen , dient een hedendaagse p.c. wel steeds korrekt geaard te zijn .

Peter

Sorry, maar huh?

Ben namelijk zelf ook wel nieuwsgierig hoe dit kan. En in mijn geval, splinternieuwe gsm Sony Ericson en splinternieuwe pc, zelfbouw.

ja, ik heb een samsung j600(op zich niet zo oud denk ik, ik heb hem zo'n jaartje)

en men laptop is een acer aspire 7720G (ook niet zo oud, 1.5j)

Het zal inderdaad iets met straling van de gsm te maken hebben maar ik vraag me dan aan of het iets aantast/of het schadelijk is? :confused:

Jah de oplossing is dan inderdaad om mijn gsm verder weg te leggen maar daar denk ik ook pas aan als men laptop dan freezt ;)

Klinkt misschien stom, maar ik kan een telefoontje of smsje aan horen komen. Ongeveer 5 seconden voor het binnenkomt beginnen mijn boxen te kraken. Moeten ze wel aan staan natuurlijk maar toch.

Klinkt misschien stom, maar ik kan een telefoontje of smsje aan horen komen. Ongeveer 5 seconden voor het binnenkomt beginnen mijn boxen te kraken. Moeten ze wel aan staan natuurlijk maar toch.

ja inderdaad, in boxen of als iemand dichtbij een radio staat kan je altijd horen (als het apparaat aanstaat) wanneer iemand gebeld wordt of een sms krijgt zonder dat je daarvoor een beltoontje of iets dergelijks moet horen...
Daar heb ik nu zo niet direct last van dat er even een bepaald geluid door men boxen komt.

Het enigste irritante vind ik dat men laptop erdoor blijft vasthangen.

Vreemd is wel dat wanneer utorrent aanstaat bijvoorbeeld men lampje van de draadloze verbinding blijft knipperen als teken dat hij blijft downloaden.
Ik kan de download dus niet rechtstreeks zien vooruitgaan maar uiteindelijk gaan processen wel door denk ik....
De harde schijf daarentegen knippert dan helemaal niet meer maar blijft gewoon opgelicht alsof hij constant bezig was maar ik hoor de harde schijf op dat moment niet(ik weet niet meer of het de vorige keren ook zo was)

Ook hoor ik de ventilator sneller & soms dan weer wat rustiger blazen...

Ik vind het dus allemaal maar vreemd :p

Het heeft bij mij verder geen ernstige problemen opgeleverd behalve wat ik eerder beschreef. Maar naast straling kan ik verder ook niets verzinnen. Ben benieuwd of mensen hier meer last van hebben of weten waar het nou precies aan ligt.

Ik hoop ook dat iemand weet waar het precies aan zou liggen, maar misschien nog beter hoe ik het zou kunnen voorkomen zonder dat ik men gsm van men laptop verwijderd moet houden :D

Ik heb gisteren een bericht gekregen van watchdog(de dienst die een mailtje stuur om te vragen of je al een oplossing hebt voor je probleem)

Nu ja, reacties zijn er niet meer geweest.

Dus op deze manier breng ik mijn topic nog eens even onder de aandacht, ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik mijn probleem kan voorkomen/verhelpen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan