Vreemd netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris_TS2

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2003
Hallo,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn netwerk. Ik heb 2 computers waarbij ik het internet dat op de ene binnenkomt met de andere deel. Dit werkt al maanden prima maar ineens niet meer. Volgens mij is dit ineens verandert door spyware op 1 van de pc's ofzo, want ik heb zelf niets verandert. PC is inmiddels weer helemaal schoon van spyware en virussen maar in kan de netwerkverbinding niet herstellen.

De pc's 'zien' elkaar niet meer. Ik heb op allebei de pc's een soort network diagnostics gedaan via windows help, en daar worden geen problemen gegeven met de netwerkkaarten die ik gebruik. Wel is het zo dat ik volgens mij de netwerkverbinding moet instellen op "internetverbinding delen met andere computers",maar als ik dit aanvink dan geeft ie een error message: (null)

Overigens kan ik niet via device manager iets aan 1 van de netwerkkaarten aflezen want zodra ik de manager open moet ie afsluiten door een fout.

Wie heeft er een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast heel erg bedankt!

Door welke fout moet device manager afsluiten? Kun je wel naar de andere pc pingen?

Hmmm... geen specifieke fout:

"Microsoft Management Console has encountered a problem and needs to close"

Ik heb de pc ook al een aantal keren herstart, maar dit blijft terugkomen

Misschien staat er bij configuratiescherm->systeembeheer->logboeken meer informatie over de foutmelding. Hier kun je informatie vinden over hoe je je netwerk moet instellen.

Chris,

Heb je niet toevallig een Firewall aanstaan die het een en ander blokkeert ??

Remy

Nee, ik heb geen firewall ertussen of ervoor of eronder.

Wel vraag ik me af of de volgende dingen noodzakelijk zijn voor de verbinding. Ze zijn wel geinstalleer, maar moet ik ze miscchien uninstallen?

client service for Netware
QoS Packet scheduler
Network monitor driver
NWlink Netbios
NWlink IPX/SPX.......

Zou als protocol toch maar weer tcp/ip installeren en dan ook client service voor microsoftnetwerken.

Netware en nwlink kun je verwijderen

Ik kan nu wel weer pingen, ip-adres van 1 pc moest verandert worden. (met dank aan de link van magabit) :) Dus nu is mn netwerk weer hersteld maar blijf ik het probleem houden dat als ik wil aanvinken:"Allow other users to connect through this connection" , dat ik een foutmelding krijg:

"An error occured while internet connection sharing was being enabled. (null)"

iemand een idee?

Staat er niet meer informatie in de logboeken (zie eerder bericht) over waarom het niet lukt?

Hmm.. ik kan die logboeken niet vinden. Ik heb Engelstalige Windows, maar moet ik naar Control Panel-> System, want daar kan ik niets vinden, of is het ergens anders in het control panel?

Dan moet je nog naar iets zoals systemmanagement (systeembeheer) en dan naar logboeken.

Logboeken in het Engels: Event-viewer

Je kan ook naar start gaan, dan run en dan "eventvwr.msc /s" kom je er ook

Hmm, ik kan de logboeken niet openen door een probleem. "blablabla has encountered a problem and needs to close"

Wel kan ik vanuit het computermanagement naar de device manager. Is het misschien een idee om de betreffende netwerkkaart te uninstallen en daarna weer te installeren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan