vreemd opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik (als newbee) heb het volgende probleem.
Ik heb op mijn systeem de harddisk geformatteerd en windows xp pro opnieuw geinstalleerd, alles zonder merkbare problemen. Echter, wanneer ik de pc nu opstart krijg ik de melding: operating system not found. De boot-volgorde in de bios staat goed. MAAR... wanneer ik nu opstart met de windows-cd, dan lukt opstarten wel vanaf de harddisk en draait het systeem gewoon.
Wie weet de oplossing??

Op welke partitie is je windows geinstalleerd?

Ik heb alleen een C-schijf geinstalleerd (maxtor 20 gig) en gewoon 1 partitie, de volledige schijf

Doe de installatie nog eens over, en formatteer hem tijdens de setup.

Bedankt, dat dacht ik ook en heb ik ook al gedaan. Opgestart vanaf CD, partitie geheel verwijderd, partitie opnieuwd aangemaakt, opnieuw format als ntsf en opnieuw (probleemloss) geinstalleerd. Echter, het probleem blijft.

Misschien kan ik je nog met iets anders op weg helpen. Ik heb het hele systeem omgebouwd naar een andere behuizing en daarna dook dit probleem op.

Ok, wees er 100% zeker van dat je harddisk op de primaire aansluiting zit.

MAAR... wanneer ik nu opstart met de windows-cd, dan lukt opstarten wel vanaf de harddisk en draait het systeem gewoon.
Leg dit eens nader uit.
Een boot op cd-rom en dan draait je systeem ?!

Nog even alles op een rijtje:

- windows xp pro schoon en neiuw geinstalleerd op geformatteerde schijf 1 partitie
- bij opstarten zonder cd rom de melding: operating system not found, er gebeurt verder
niets meer
- bij opstarten met cd rom start de pc wel op en draait vanaf de harde schijf

Ook al fixboot en fixmbr uitgevoerd

:confused: Ik ben nieuwsgierig naar de oplossing die anderen gaan vinden.
Raar is dit. ;)

toch staat de boot volgorden dus echt niet goed
je zal dit moeten na zien in de bios .
zet dan deze keer aan gezien windows is,
geinstaleerd harddisk first boot en kijk dan wat die doet.
vergeet het niet ff te bewaren,
als je de bios uit gaat weer.

Laatst bewerkt:
In de bios staat echt de harddisk als first boot device. Zit zelf ook van alles te proberen en ontdek nu het volgende.

Heb in de cd rom een boot-cd (hiren's). Wanneer ik de pc aanzet, kan ik kiezen: 1 opstarten van cd of 2 opstarten windows. Wanneer ik kies voor 2 start de pc gewoon op vanaf harddisk??????

Probleem opgelost!!

In de bios bij de bootvolgorde stond een uitroeptekentje bij de harddisk. Dit moest dmv de spacebar verwijderd worden en... alles werkt! Bedankt voor jullie meedenken allemaal.

:p
En waar diende dit voor? Wat voor optie?

had al gezegt dat het in de boot volgorden zat en zie perfect op gelost :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan