vreemd pixel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mennoknol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Hoi, ik heb een probleem met mijn videokaart. (tenminste ik denk dat het daar aan ligt.)
Ik heb een Ati Radeon 9700/9500 Series.
Het probleem is dat als ik op internet en soms ook op m'n pc zelf foto's zoek of films afspeel krijg ik gekleurde blokjes in die foto's en films.
Het gaat volgens mij voornamelijk om JPEG en MPEG.
Omdat ik nogal graag wat foto's en video's bewerk is het nogal irritant om steeds al die blokjes te zien.
Ik heb al geprobeerd om nieuwe drivers te installeren. Maar heeft niets geholpen.
Heb al geprobeerd om alles van ati van m'n computer af te halen en de cd-rom die bijgeleverd zat opnieuw te installeren. Werkte dus ook niet.
Heb geprobeerd andere foto/video software te installeren en heb ook windows XP geupdate. Maar nog steeds geen oplossing.
Ik heb er een screenshot van gemaakt hopelijk is daar wat op te zien.

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben wat ik kan doen.
Alvast bedankt Menno

Bijlagen

• probleemscreen.jpg
    probleemscreen.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 26
Welkom bij de Helpmij!

Je probleem is glashelder te zien in de bijlage, nu de oplossing nog.............

Ik denk aan diverse mogelijkheden, varierend van (idd.) een niet correcte driver tot en met een defecte videokaart (en alles wat daartussen zit). Maar omdat je schrijft dat het niet altijd gebeurt is een defecte kaart en zelfs een niet correcte driver mogelijk toch weer wat onwaarschijnlijk. (Geheugen stripje / koeling van videkaart mogelijk defect ???)

Heb je al geprobeerd om binnen apparaatbeheer de videokaart (adapter) te verwijderen (installatie ongedaan maken) ?

Daarma opnieuw opstarten en de allerlaatste Ati driver installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb de drivers van ati via apparaat beheer verwijderd en toen weer opnieuw geinstalleerd met de nieuwe en oude drivers. En nog steeds geen resultaat.
En ja er staan wel boxen naast m'n monitor maar ik heb op mijn monitor de "degauss" functie getest maar dit mocht ook niet baten.
Ik begin er toch hard aan te denken dat me videokaart toch stuk is.
Ik heb zelfs me pc kast open gedaan en alle stof eruit gehaald.

En wanneer ik dus mijn kleuren aanpas van m'n videokaart met dus de bijgelverde drivers krijgt het beeld alleen een hele vage kleur net wat ik aanklik maar die blokjes bijven gewoon.
Net onkruid niet vanaf te komen.
Daarnaast ook gescand met: Adaware, Spybot, NOD32, AntiVir en natuurlijk Norton antivirus 2006.
En de troep wat die programma's vinden haal ik er gewoon vanaf en haalt verder ook niets uit.

Menno

Laatst bewerkt:
En als je wat schuif met je kleurinstelling van je kaart,want Groen overheerst wel erg veel

((Vrij van Spy/Adware/Vires??))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan