Vreemd probleem binnen Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knurft66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
4
Hallo,

Sinds enige dagen heb ik een probleempje met mijn besturingssysteem (Windows XP) wat ik nog niet eerder heb meegemaakt.
Ik zal trachten het duidelijk te omschrijven in de hoop dat iemand van jullie mij hiermee verder kan helpen.

Ik heb op mijn bureaublad een aantal snelkoppelingen staan van diverse (sub)mappen. Altijd handig wanneer je niet overloos naar een bepaalde map wilt zoeken in je systeem. Daarnaast heb ik ook een aantal snelkoppelingen staan die verwijzen naar favorieten sites op het internet.

Sedert enige dagen lukt het mij niet om de mappen én de webpagina's, waarvan ik een snelkoppeling op mijn bureaublad had staan, te openen. Op het moment dat ik een map aanklik loopt het systeem vast. Wil ik inzage hebben in de betreffende map lukt het nog wel om via het startmenu (middels Windows-verkenner) de betreffende map te zoeken, maar openen vanaf het bureaublad is er niet meer bij....
Het verwijderen van de snelkoppelingen is, om duistere redenen, ook niet mogelijk gebleken.
Ook de snelkoppelingen naar de diverse websites openen niet meer. Waren het eerst de normale web-icoontjes, nu zijn het blanco vakjes die, wanneer je ze aanklikt, de keuzemogelijkheid weergeeft met welk programma je ze wilt openen. Kies ik dan voor Internet Explorer, dan wordt er een vreemd icoon weergegeven en is de betreffende site nog steeds niet te openen. In plaats daarvan wordt er alleen tekst weergegeven.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar configuratiescherm---internetopties---staandaard instellingen herstellen kijk maar eens of het probleem dan verholpen is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan