Vreemd probleem bios/HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvd1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Goeie!

afgelopen week viel de comp uit na allerlei rare foutmeldingen. Geprobeerd windows opnieuw te installeren, wat me vrij logisch leek en wat ik ook al regelmatig heb gedaan. Kreeg ik na reboot de melding: please install a proper boot device. oftewel de hardeschijf kon die niet meer vinden. Weet niet de preciese foutmelding meer.
In de bios 'stond' de bootvolgorde goed alleen toen ik die foutmelding kreeg kon ik alleen kiezen uit de twee dvd spelers en niet de hd. Vreemde is dat de HD er net een maand in zit en dus nieuw is.

Computer dan toch maar weggebracht. Kregen we hem terug met geinstalleerde windows. Die man zei: je dvd speler gaf de fout en die heb ik afgesloten. Dus ik denk probleem opgelost. Allerlei software opnieuw geinstalleerd.

dag erna, ik doe de computer weer aan kreeg ik de melding van de lege bios batterij. Deze dus zelfde middag nog vervangen. Nou krijg ik weer de melding die ik ook kreeg voordat ik de comp heb laten maken. '' het systeem kan geen geldige bootdevice vinden''

Moet ik de instellingen van bios defaulten ofzo? of zijn er misschien wat contacten geoxideerd of stuk. Ik ben een beetje radeloos.

Wie kan me helpen!??!

moederbord: Asus MB P5G D1 PRO I S775
HD: WD Caviar Blue 500GB 16MB (SATAII)
CPU: Intel Pentium 4 530

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan