Vreemd probleem met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Een vriendin van mij heeft een vreemd probleem met haar laptop.

Deze valt geregeld spontaal uit. Opeens, zonder aanleiding baf valt ie uit.

Ik heb een virusscan gedaan, maar geen virus te bespeuren.
Ook MSN Messenger kan soms spontaan zichzelf afmelden. De computer valt dan niet uit, enkel MSN meldt af.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik dacht aan een probleem met de stroomtoevoer ofzo waardoor de laptop uitvalt, maar het uitvallen van msn kan daar toch niets mee te maken hebben?

Merk? Type?

Laptops repareren doe ik als mijn werk.

Kan processor zijn die bijv. te heet word door slechte koeling,veel stof in laptop,dan word processor te heet,en dan zorgt de processor ervoor dat de laptop uit veiligheid word afgesloten.

Maar kan ook andere oorzaak hebben hoor.

Geplaatst door Thrillseeker
Een vriendin van mij heeft een vreemd probleem met haar laptop.

Deze valt geregeld spontaal uit. Opeens, zonder aanleiding baf valt ie uit.

Ik heb een virusscan gedaan, maar geen virus te bespeuren.
Ook MSN Messenger kan soms spontaan zichzelf afmelden. De computer valt dan niet uit, enkel MSN meldt af.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik dacht aan een probleem met de stroomtoevoer ofzo waardoor de laptop uitvalt, maar het uitvallen van msn kan daar toch niets mee te maken hebben?

Type en merk kan ik niet meteen zeggen, ik ga het zo snel mogelijk eens navragen.

Ik weet niet of het de processor. De laptop valt soms al uit na 10 minuten aan te hebben gestaan, soms pas na een halve dag...

En waarom zou alleen Messenger zichzelf soms afsluiten als de processor overhit zou zijn?

Ook even vermelden dat deze laptop ook zéér traag opstart. (Windows 2000 professional is het besturingssysteem trouwens)
Nochtans is het geloof ik een 1,2 ghz processor, met zo'n 256 MB aan RAm geheugen.
Er staat ook niet veel rommel ofzo op de schijf, dat valt allemaal goed mee.

Ik heb voorgesteld eens te formatteren en zien of alles dan beter zou gaan, maar dat had mijn vriendin liever niet, omdat er veel belangrijke dingen op haar computer staan die niet mogen verloren gaan enz.

Hallo

Alvorens verder te gaan , zou ik beginnen met de data op deze p.c. veilig te stellen "backup nemen "

Quote :"Ik heb voorgesteld eens te formatteren en zien of alles dan beter zou gaan, maar dat had mijn vriendin liever niet, omdat er veel belangrijke dingen op haar computer staan die niet mogen verloren gaan enz."

Het probleem v/h uitvallen , kan zowel hard of softw. zijn , het meest logische is eerst de softw. te controleren , desnoods d.m.v. herinstallatie.

Je zou ook eens deze p.c. enkele uren kunnen proefdraaien d.m.v. een d.o.s. diskette.
Zo schakel je eventuele driverproblemen uit...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan