vreemd probleem Philips tft scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Ik heb van een goede vriend van mij, een tft scherm van philips gekregen, omdat deze volgens hem kapot is. Met de klacht, soms doet die het wel, en soms doet die het niet. Dus ik thuis aangesloten met me eigen kabels( zodat ik zeker weet dat het daar niet aan ligt) en het scherm start gewoon op, perfect beeld, maar na ongeveer 1 minuut valt het uit. Er branden geen power lampjes meer of iets dergelijks. Alle stekkers zitten er goed in, en de contacten in de monitor zelf lijken op het oog goed vast te zitten.

Wat zou dit kunnen zijn, en is het de moeite waard om te proberen te repareren?
Ik ben benieuwd wat jullie van me probleem vinden ! :)
Groetjes Articcie

Hallo articcie,
Heb je Windows al eens gestart en gebruikt in de veilige modus en kan je in het menu van de monitor de foutmeldingen van verkeerde resolutie en verversings frequentie uit en inschakelen? Het duurt namelijk dan ook ongeveer een minuut. Misschien komt de standaard instelling van Windows niet overeen met die van deze monitor. Kijk bij twijfel even in de handleiding. Verder kan ik nog bedenken dat de kabel niet goed meer is. Zie je het beeld veranderen wanneer je die voorzichtig verbuigt, vooral vlak bij de stekkers? Heb je al in de stekker gekeken, of er niet een pen verbogen is en plat ligt? Ook dit komt veel voor.

Verder heb ik geen idee maar wil nog wel weten of de monitor meteen daarna weer voor een minuut aangaat als je stekkers los en weer vast doet. Kan de monitor op standaard instellingen worden gezet en heb je de automatisch instellen knop al geprobeerd? Kan je ook meteen met veel minder helder beeld proberen?

Heb je drivers voor de monitor geïnstalleerd?

Voor veel types monitoren zijn er op forums wel gebruikers ervaringen te vinden met soms gedetailleerde informatie over bepaalde problemen. Google dus ook even.

Hallo Alfred,

ik denk dat ik het probleem al gevonden heb. Het lijkt alsof het stopcontact van de monitor,dus waar de stroom ingaat, wat groter is geworden en minder grip heeft op de kabel. waardoor deze dus soms er een klein beetje uitgaat, en de monitor staat dan dus zonder stroom.

Ik heb er nu een klein stukje tape omheen gedraait, en het werkt perfect tot nu toe dan.

In ieder geval bedankt voor uw reactie, en bij wellicht volgende problemen zal ik die zeker uitproberen! Tot zover vraag opgelost.

Groetjes Articcie

Ik zei het je al. Goed dat kapotte artikelen jou kant op komen articcie.

De stroomkabel is denk ik niet het probleem geweest. De monitor heeft nu 3 dagen goed gedraaid, echt gewoon zonder problemen. Nu wil ik deze vanmorgen aanzetten, en doet die helemaal niks meer. terwijl er niet aan de monitor gedraaid is of iets dergelijks. Na enkele uurtjes dingen uit proberen., heb ik deze maar weer afgekoppeld en ben ik terug op me 17 inch tft gegaan.

De pinnen zitten allemaal goed, en de kabel is ook goed. Ik weet niet goed of het verstandig is om de monitor open te schroeven, aangezien ik niet weet waar ik naar moet kijken. En mijn verstand van elektro is als loodgieter niet echt dendert ;)

Iemand ideeen of suggesties? of gewoon maar bij het grof vuil zetten?

Groetjes Articcie

De voeding kan dan wel eens een moeilijke tijd gehad hebben. Trouwens, als het een externe voeding is (vervangbaar), dan kan de stekkeraansluiting in de monitor gebroken zijn. Dat kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld het middenpennetje zit niet goed vast. Een zelfde probleem heb ik met een Toshiba laptop. Het is dan beter wanneer je de stekker in een bepaalde stand houd of er tegenaan drukt of juist niet en leven komt er ook in wanneer je er tegenaan tikt. Juist voor dat soort veel voorkomende problemen kan je op internet uitsluitsel vinden. Vaak met foto's en reparatie-handleidingen. Een nieuwe aansluiting kopen en solderen na de printplaat goed te hebben schoongemaakt is haast niet te doen maar misschien kan je dan een andere aansluiting maken aan een kabeltje. Trouwens, een 230 Volt aansluiting kan ook stuk zijn. Misschien verklaart dit dat de kabel losser lijkt te zitten. Verder weet ik het ook niet. Je kunt het scherm nog aanbieden voor onderdelen, altijd beter als groot afval en mensen zoeken wel eens de beeldschermen om iets van te knutselen. Trouwens, weet je hoe je geen schok krijgt, ook van condensators dan openmaken natuurlijk om te zoeken en te ruiken.

Het is geen externe voeding. Het is echt helemaal intern weggewerkt. Ik zal eens bij een elektronica winkel vragen, of ze kunnen repareren. Ik weet het verder ook niet meer.
In ieder geval bedankt!

Zelf kijken is gratis en dat doet een deskundige ook. Mogelijk zit er een kleine verbindingsstekker los of zie je dat er ergens iets is beschadigd of verroest. Een kuiltje in een chip betekent doorgebrand. In elk geval, vul het modelnummer eens in op Google en misschien weet je dan van anderen wat het kan zijn en of het zin heeft om het te laten repareren. Heb zelf al veel gerepareerd door te onderzoeken. Als je ziet op Marktplaats waarvoor artikelen worden aangeboden dan zal een reparatie vast niet uit kunnen maar dat kan je zelf het beste beoordelen. Laat het ter zijner tijd maar eens weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan