Vreemd probleem toetsenbord/bepaalde knoppencombinaties werken niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

woobels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Hallo,

Sinds kort hoor ik wanneer ik mijn laptop reboot een piepgeluid als er een knop word ingedrukt, de laptop start verder wel goed op (soms moet ik mijn OS kiezen.)
Wanneer ik echter bij mijn wachtwoord-scherm komt, worden hier wel karakters ingevuld, totdat ikzelf een knop indruk en dan is er verder geen probleem meer, maar het is wel vreemd.

Wat wel vervelend is en waar ik pas achterkwam is dat ik bepaalde knoppencombinaties niet meer kan indrukken.
Het betreft Q+1/Caps+1/Z+1/F1+1 en A+1, dit is erg vervelend omdat ik een spel speel waar ik sommige deze combinaties nodig heb.
Ik het toetsenbord afgegaan en heb andere combinaties kunnen vinden die niet werken.

Ik heb al een tooltje gedownload die checkt of er een knop word ingedrukt, maar die laat niets zien.
Het toetsenbord is ook schoon.

Zie ik iets heel simpels over het hoofd?

Alle hulp is welkom!

Geeft mij het idee dat er een toets vast zit. Dat geef je zelf al aan met die piep + het verhaal dat bij het wachtwoord scherm al karakters worden ingevuld.
Nu geef je (domdomdom!) niet aan WELKE karakters bij het wachtwoordveld automatisch worden ingevuld. Want ik zou vermoeden dat dan juist de toets die daarbij hoort/horen vast blijft zitten in je toetsenbord.

Natuurlijk kun je het ook even grondig aanpakken en alle toetsen loswippen, schoonmaken en er weer in doen. Als dan het piep-geluid + het het automatisch vullen van het wachtwoord wegblijven, dan zal (naar ik aanneem) die toetscombinaties waar je zo op gesteld bent het ook weer gaan doen.

Tijs.

Tijs, je kunt toch helemaal niet zien wat er bij t wachtwoord ingevuld wordt? Bij mij zijn dit in elk geval gewoon balletjes.

Open eens een gewoon word documentje en probeer alle toetsen eens uit en.dan met name die je dus ook nodig hebt in combinatie met wat anders.

Misschien zit er inderdaad wel een vuiltje onder en doet hij het daarom niet.

@Djoane: Over dat het wachtwoord niet leesbaar is: Daar heb je een punt.
@woobels: Je zou kunnen kijken of je wel wat leesbaars te zien krijg als je op het inlogvenster klikt op "Andere gebruiker".
Hopelijk verschijnt dan in het gebruikersnaam veld (herhaaldelijk) die letter die blijkbaar nu vast zit. Anders gewoon doen wat ik eerder schreef: Het hele toetsenbord schoonmaken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan