vreemd probleem uitvallen router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel smeding

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Berichten
27
Sinds kort heb ik een nieuwe laptop (mini) van HP (windows 7 starter).
Intussen heb ik daar het een en ander aan software op staan, nu loop ik echter tegen een vreemd probleem aan. Als ik op deze mini laptop iets wil downloaden met bitcomet, dan valt na een paar seconden mijn router (eminent) uit. Deze moet ik dan een harde reset geven ander krijg ik geen verbinding meer.
Nu heb ik er net grabit op geinstalleerd en heb ik de proef op de som genomen en een flinke hoeveelheid data binnen gehaald.
Vreemd genoeg geeft dit geen enkel probleem, ook met internetten zelf heb ik geen problemen. Het lijkt dan ook echt puur aan bitcomet te liggen, maar ik snap niet waarom mijn router er dan mee stopt.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Ik kan niet 100% zeker zijn dat dit inderdaad een beperking is van de Eminent router, maar:
Voor BitCommet worden continu verbindingen geopend en gesloten, tevens staan er veel meer verbindingen open op elk moment dan met een nieuwsgroep-programma zoals grabit, die een klein maximaal aan verbindingen opbouwt én die dan ook blijft gebruiken (dus geen nieuwe verbindingen opent).

Het probleem lijkt wat mij betreft dus te liggen in het onderhouden en opbouwen van veel verbindingen in korte tijd. Daar kan de Eminent blijkbaar niet mee overweg. Je zou even op de website van Eminent kunnen kijken of er misschien een firmware-update bestaat die dit probleem verhelpt, en anders zul je gewoon in Bitcommet het aantal verbindingen flink naar beneden moeten schroeven of een andere router moeten kopen die dat probleem niet heeft.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet 100% zeker zijn dat dit inderdaad een beperking is van de Eminent router, maar:
Voor BitCommet worden continu verbindingen geopend en gesloten, tevens staan er veel meer verbindingen open op elk moment dan met een nieuwsgroep-programma zoals grabit, die een klein maximaal aan verbindingen opbouwt én die dan ook blijft gebruiken (dus geen nieuwe verbindingen opent).

Het probleem lijkt wat mij betreft dus te liggen in het onderhouden en opbouwen van veel verbindingen in korte tijd. Daar kan de Eminent blijkbaar niet mee overweg. Je zou even op de website van Eminent kunnen kijken of er misschien een firmware-update bestaat die dit probleem verhelpt, en anders zul je gewoon in Bitcommet het aantal verbindingen flink naar beneden moeten schroeven of een andere router moeten kopen die dat probleem niet heeft.

Succes,

Tijs.

zou een verklaring kunnen zijn, maar op m'n overige pc's heb ik daar geen last van.
Alleen op de mini laptop. Zal even de versies vergelijken morgen en instellingen vergelijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan