Vreemd probleem Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fdisk

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
dag allemaal,

ik heb een vreemd probleem met het connecten met een hidden SSID in Windows XP, WPA-PSK, TKIP beveiliging.

Mijn laptop is een HP NC4000 met een HP W400 draadloze netwerkkaartje.

Ik gebruik twee versies van Windows XP:

1. Zaak: De Windows XP versie is een standaard Windows XP SP2 UK VLK versie van ons bedrijf, volledige versie met alles erop en eraan, incl. updates etc.

2. Prive: Voor prive gebruik ik een gestripte Windows XP SP2 UK versie (de zogenaamde XP Performance versie, alleen het hoognodige) met mijn eigen serienummer die onderop de laptop staat.

Als ik in beide versies handmatig de draadloze verbinding instel die bij ons op de zaak actief is (beveiliging WPA-PSK, TKIP), connect hij in situatie 1 vlekkeloos, in situatie 2 niet. In situatie 2 blijft het draadloze netwerkicoontje rechtsonderin de taakbalk naast de klok voorzien van een rood kruisje, het lijkt wel alsof hij het netwerk niet eens "ziet".

Het enige verschil tussen 1 en 2 wat ik zie terwijl ik een verbinding aanmaak, is dat ik in situatie 2 meerdere types beveiliging kan kiezen: WPA2 is in situatie 2 wel beschikbaar, in situatie 1 niet.

Iemand enig idee?

Thuis heb ik een WEP beveiliging, niet hidden, gaat in 1 en 2 prima. Ook de SSID's van de buren zie ik wel, zowel in situatie 1 als 2, ook al hebben ze WPA beveiliging.

Mvg

Marcel

Laatst bewerkt:
Wat is nu eigenlijk je probleem ..... ?

En: ik begrijp een dual-boot?

Wat is nu eigenlijk je probleem ..... ?

En: ik begrijp een dual-boot?

Nee, geen dualboot, ik heb twee harddisk brackets met daarin een 100 GB schijf en de ander een 60 GB schijf.

In het weekend wissel ik om, maar ik vind het vreemd dat ik in de situatie 2 (met de 60 gb schijf en Win XP lite) geen verbinding kan maken met de Wifi op de zaak.

mvg

Marcel

Omdat je thuis een ander SSID hebt en w.s. ook je WPA-beveiliging niet hetzelfde is.

Opgelost: vinkje aanzetten bij Connect even if this network is not broadcasting"

Wellicht moet dit altijd bij hidden SSID's.

mvg

Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan