vreemd probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gwonline

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Hallo,

Ik zit met een vreemd probleem. Kijk eens naar de volgende website:
http://gemmajansen.nl/pivot/subweblogs/mo/home.php

In Firefox, de hoofdinhoud staat bovenaan iets over de stippellijn. In IE staat de inhoud helemaal onderaan. Hoe krijg ik dit in beide browsers op de juiste plaats: iets meer naar rechts en bovenaan. Met margin-left heb ik het geprobeerd en dat lukt ook wel, maar in IE komt er dan een lichtblauwe balk aan de rechterkant erbij (alsof de browser de achtergrondafbeelding nog een keer plaatst).

De css van de hoofdinhoud (het witte vlak) is:

#content {

width: 390px;
margin-left: 240px;
margin-right: auto;
padding-left: 0px;
}

Het hele css-bestand: www.gemmajansen.nl/pivot/pivot/templates/pivot_templateb.css

Wie kan mij helpen, want ik wil het erg graag goed hebben.

Ik zie niks vreemds in firefox.

Laatst bewerkt:
In Firefox is alles inderdaad (bijna) goed. Maar in IE niet. Die browser zet de hoofdinhoud van de website helemaal onderaan. Ik krijg dat met geen mogelijkheid naar boven. Naar rechts lukt wel, maar dan verschijnt er een verticale blauwe balk aan de rechterkant van de website (de achtergrondafbeelding herhaalt zich dan).

Wat ik graag wil is: de hoofdinhoud meer naar rechts (zonder dat er een blauwe balk bij komt) en omhoog.

Als je hier
#content {

width: 390px;
margin-left: 240px;
margin-right: auto;
padding-left: 0px;

de width iets minder maakt?

Bij problemen met CSS zet ik er altijd een tijdelijke border rond,
zodat de positie van het element te zien is.

///// edit
toevoegen:
float right
kan wel eens helpen

Laatst bewerkt:
Ik heb er een kader omheen gedaan, zodat het inderdaad beter zichtbaar is. Maar aan de width sleutelen helpt niet. Als ik bijvoorbeeld de width op 400px zet, dan doet FF dat goed, maar IE maakt er een veel vreder kader van (veel breder dan 400px).

Float: right heb ik er ook bij gedaan, maar nu staat de inhoud in FF helemaal rechts tegen het witte vlak aan en in IE links tegen de blauwe balk aan.

Kijk maar (in IE en FF): http://www.gemmajansen.nl/pivot/pivot/entry.php?id=42&t=entrypage_templateb.html

Begrijp er niets meer van...!

Laatst bewerkt:
400px zet, dan doet FF dat goed, maar IE maakt er een veel vreder kader van (veel breder dan 400px

klopt, ie en ff tellen borders in of uitwendig erbij.

Dan rond alle divs een border zetten voor visualizering.

De breedte van je container en de omsloten divs aanpassen,
en kijken of een clear een verbetering geeft.

Kopieer het geheel even in een nieuwe map, zodat je originele files niet aangetast worden.
Dan werk je veilig.

Ik denk dat de width in IE het probleem is, want wat in die browser teveel aan breedte is is meteen ook een blauwe balk aan de rechterkant.

Waarom laat IE een div van 400px breed niet gewoon zien als 400 px breed in plaats van veel breder? En hoe kan ik dit oplossen.

Heb geprobeerd de hele website breder te maken, maar dat lost de verkeerde breedte in IE niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan