Vreemd probleem....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakema

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Misschien weet iemand hoe dit in elkaar zit, ik kom er even niet uit...

Ik heb een nieuwe pc, windows 7 64 bit geinstalleerd. Ik heb de hele boel ingesteld, partities gedaan, alles loopt als een trein. Ook backups gemaakt op cd en dvd.
Toen werd het tijd om een game te bekijken, gewoon even knallen. Ik stopte Modern warfare er in en toen.......niks. Hmmm, in verkenner wordt geen schijf herkend, de boel start niet op, dvd inhoud is niet bereikbaar. Een andere geprobeerd en weer niks. Toen ging er een lichtje branden....dit waren pc-dvd games. Ik heb een pc-cd-rom game er in gedaan en jawel hoor, die installeerde gewoon, alles prima.
Iets met dvd's dus, ok. Daarna heb ik die gebrandde backup dvd er in gestopt en die werkte ook gewoon prima. Ook heb ik een film er in gedaan en die speelde ook af.
Wat me verder opviel als je bij eigenschappen gaat kijken is dat je een regio kunt instellen, nu is er niks ingesteld. Ik ben er verder vanaf gebleven, weet niet of dit zou kunnen helpen.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Is het zo dat er een verschil in soort dvd zit die hier gebruikt zijn?
Ik bedoel +RW etc....

Het zijn de originele games, geen kopietjes. De backup dvd was, zoals gezegd, uiteraard wel gebrand.

Het is 'obvious' dat die originelen een probleem zijn -> ik zou zeggen kopieer er eens één en wss is het probleem dan v.v.t.!

Ja, de originelen zijn het probleem. Maar om nou kopietjes te maken om te kunnen gamen......dat kan niet de bedoeling zijn en is wat omslachtig. Ik wil het probleem de wereld uit hebben. :)

Ik kwam er niet verder mee pslijper, maar toch bedankt.

Ik heb de regio ingesteld op 2.....was het ook niet.

Maar krijg nou wat.....ik heb er eentje die werkt.

Dus ik heb geprobeerd : Call of duty world at war, Call of duty modern warfare, Turok en nog een game (ff kwijt welke).......allen dus pc-dvd en orgineel en zonder krassen.
Nu probeerde ik Jericho (ook een pc-dvd).......en jawel hoor, start op en installeert gewoon.

Ik snap er geen hout van. Misschien nog een andere dvd speler er in stoppen. Maar ik blijf het een vreemd iets vinden.

Ik begin toch een beetje te twijfelen inderdaad aan die dvd speler.
Overigens krijg ik nu van alles aan de praat.....ook die Turok die ik gister even probeerde...bij die ga ik aan mezelf twijfelen, hahahaha....ik denk dat ik disc 2 er in heb geduwd gister...tja.
Niw, alles wat ik tot nu toe probeer werkt.......behalve Call of duty modern warfare en Call of duty world at war. Een pc die willekeur heeft, houdt niet van CoD........hij wil Battlefield 3 natuurlijk, mwoehahahah. :D
Ik ga zo CoD 2 proberen (staat op pc-dvd), dan weet ik het zeker. :P

Tja.....ik ga van het weekend een andere speler er bij in zetten, kijken of die wel alles leest.

Geen krasjes op de schijf? probeer hem eens in een andere computer. Laat de DVD er eens in en start opnieuw op.

Ondersteund je DVD speler wel + en -. Dit is het enige wat ik even kan bedenken. Zoek het type even op bij je fabrikant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan