Vreemd programma in "Programma's wijzigen of verwijderen (ALT-U)"

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJBaksteen

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
95
Hallo!
Ik heb sinds onbekende tijd in de lijst met programma's een 'programma' staan die ik niet kan verwijderen.
Er staat geen tekst of niets alleen een hoop balken in zwart/wit/blauw/oranje
Hoe kan ik dit wegkrijgen?

Ik heb een printscreen op internet gezet http://home.hetnet.nl/~pwa1994team/programma.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp!
JOOST
 
Ik weet helaas geen remedie voor dit verschijnsel, maar ik wil wel dolgraag een abonnement op dit topic (vandaar mijn reactie)
 
Eerlijk gezegd nog nooit geziern
Er lijkt me iets beschadigd.
Virus/malware gehad?
Heb je goede bescherming?
Ooit een vista transformation pack, windows blinds of iets dergelijks gehad.
Die laten wel eens beschadigde systeem bestanden achter.
En de pc, werkt die verder goed, snel en zonder foutmeldingen?

Je zou een systeemherstel kunnen proberen naar het oudste herstelpunt want je vinden kunt.

Het zou door een beschadigd systeem bestand kunnen komen
In dat geval zou sfc kunnen helpen
Dat laat je draaien door sfc /scannow bij start > uitvoeren in te typen.
windows cd sp2 is dan wel vereist.

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
.
Het is een bekend conflict die sommige programma's hebben met dit Windows onderdeel. Ik denk dat ze niet goed met het venster samenwerken. Wanneer je te snel begint met naar beneden scrollen kan zoiets ook gebeuren.Als het banden of strepen zijn en geen lege ruimte kan het probleem verholpen worden door dit programma te verwijderen. Hoe? Installeer een hulpprogramma dat ook een lijst geeft van geïnstalleerde en te verwijderen programma's, dus de zelfde ingangen. Vergelijk deze lijst met de programma's die je boven en onder de verticale balken nog kunt zien. Het overblijvende programma vanuit het hulpprogramma deïnstalleren (heb zoiets heel lang niet aan de hand gehad maar als je het mij vraagt is dit ook beter) Een dergelijk programma is: X-Setup Pro http://www.x-setup.net Het is een uitprobeerversie voor een bepaald aantal dagen. Jullie weten vast nog wel meer programma's die een zelfde lijst kunnen produceren.
Houdt de moed er in JJBaksteen.
 
WOW!
dit heb ik nu ook nog echt nooit gezien :shocked:

Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossing maar ik zou ook wel mee willen helpen zoeken...
maar daarvoor moet ik de vraag eerst goed begrijpen.

Ik snap natuurlijk dat het niet normaal is dat je al die strepen krijgt :p
maar moet er dan nu ook echt een programma verwijdert worden want uit de uitleg van alfred 2 heb ik me ook niet zo kunnen verstaan :(
 
Nee, gelukkig niet jelpot. Er bestaat ook de mogelijkheid om regels weg te halen. Bijvoorbeeld als er een ingang is blijven staan maar het betreffende programma wel al verwijderd is. Vanochtend vroeg had ik geen tijd om dit te zeggen maar ik had er, eerlijk gezegd, toen toch ook niet aan gedacht. Hierbij herstel en mijn excuses. Bij het hulpprogramma Tweak XP Pro http://www.totalidea.com/content/tweakxp/tweakxp-index.html kan ik een overzicht te zien krijgen van de programma's in dit Windows onderdeel, ik kan er programma's verwijderen én ik kan de ingangen wissen. Alles wat je nodig hebt. Voor de oplossing hoef je dus niet per-se een programma te deïnstalleren maar je kunt de vermelding ervan ook op een bepaalde manier of met gebruikmaking van een hulpprogramma uit de lijst wissen.

Bij Tweak XP Pro vind je dit onder Systeem en Bestand - Toevoegen Verwijderen Programma's. Ik weet trouwens niet of dit onderdeel gratis is maar het meeste is dat wel. Weet iemand ook een oplossing om een programma uit deze lijst te halen door middel van een register wijziging?
 
ik weet alleen dat je een programma ook tegelijk kan verwijderen uit het register door het te deinstalleren met revo unistaller
 
Idd. diverse goede tips gelezen, maar ik zou vooralsnog adviseren om nog even niets te wissen, niet met hulpprogramma's en niet met registeraanpassingen.

Ik zou adviseren éérst te achterhalen om wélk programma het gaat. Hoe je dat doet, of in ieder geval kunt proberen:

kijk onder de startknop / programma's wat er allemaal op je pc staat, start elk programma op en kijk of het werkt / kijk of dit programma in de map "program files" staat. Zoek net zolang totdat je een programma hebt gevonden dat NIET wil starten. Beste kans dat DAT de boosdoener is.

Wat je dan moet doen, daar hebben we het over als je 'm gevonden hebt.
 
Da's een virus.

Installer je PC OPNIEUW en vorkom grote problemen.

deze virus is niet te verwijderen met een virus scaner.

Maar als je je PC OPNIEUWE hebt geinstaleerd, Neem dan AVG of McAfee.

Meld als je een andere VIRUS SCANNER Instaleerd
 
Da's een virus.

Installer je PC OPNIEUW en vorkom grote problemen.

deze virus is niet te verwijderen met een virus scaner.

Maar als je je PC OPNIEUWE hebt geinstaleerd, Neem dan AVG of McAfee.

Meld als je een andere VIRUS SCANNER Instaleerd


oh, heb je daar meer informatie over?
 
Da's een virus.

Installer je PC OPNIEUW en vorkom grote problemen.

deze virus is niet te verwijderen met een virus scaner.

Maar als je je PC OPNIEUWE hebt geinstaleerd, Neem dan AVG of McAfee.

Meld als je een andere VIRUS SCANNER Instaleerd


Ja, ook ik zou graag alles over dit virus willen lezen, plaats svp een linkje..............
 
Da's een virus.

Installer je PC OPNIEUW en vorkom grote problemen.

deze virus is niet te verwijderen met een virus scaner.

Maar als je je PC OPNIEUWE hebt geinstaleerd, Neem dan AVG of McAfee.

Meld als je een andere VIRUS SCANNER Instaleerd
Welkom op Helpmij.:)

Ik wil je dringend verzoeken normaal berichten te plaatsen en geen onzin berichten. Ik ben diverse berichten van jou tegengekomen die inmiddels door een moderator verwijderd zijn.
 
Welkom op Helpmij.:)

Ik wil je dringend verzoeken normaal berichten te plaatsen en geen onzin berichten. Ik ben diverse berichten van jou tegengekomen die inmiddels door een moderator verwijderd zijn.


Beste CRASH,

Is deze opmerking naar mij bedoeld, of richting degene die je hebt geQuote?

groeten,
JOOST
 
Helaas nog niet, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog weinig actie heb ondernomen.
Weet wel dat als ik op bestandsgrootte selecteer, het minder dan 1Mb is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan