Vreemd soort lag in Far cry 4

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik heb de laatste tijd (eigenlijk sinds ik FC4 een keer heb uitgespeeld en opnieuw ben gestart voor de andere storyline) een vreemd soort latency in game.
Ondanks dat ik gewoon Single PLayer speel en offline game, lijkt het of alles nét even trager reageert. Lopen en schieten gaat meestal prima, maar bv de tekst "headshot" of de meldingen van bonus exp, komen seconden na de kills pas.
Als ik online zou gamen zou ik denken dat ik een pingtijd van 1-2k zou hebben maar dit is single player. En het speelt een beetje vreemd als je iemand neerschiet en 10 passen verder ineens "headshot" in beeld ziet komen. :d

Iemand anders dit ook al eens gehad?

edit soms lijkt het ook of je sommige dieren vrijwel niet kan doden. bv een vol magazijn uit een lmg op een rhino en nog gedood worden :)

Laatst bewerkt:
Wat zijn de specs van je systeem en op welke instellingen draai je het spel?

Heb je in de tussentijd nog iets veranderd? Mogelijk een driver geüpdatet?

i5-3450 3.1 Ghz met 24 GB ram, windows 8.1 op 120 GB SSD , Games op 1 TB HDD en GTX 670 videokaart.
Draai de game op High in 1920x1080, dus nog niet eens very high of ultra. Verder niets veranderd. Eergisteren uitgespeeld via Amita en wil nu de andere storyline doen.

SCherm hapert ook verder niet of zo.

Hoi buick

Ik heb deze Videokaart ook ..:D en al lang geleden heb ik ook FC4 uitgespeld :thumb: problemen in of bij game of tijdens gamen had ik niet zoals die met headshot bij jou etc..
GTX760.jpg Ik herinner me niet meer of heeft dat iets met slow motion te maken en als maar wel zo is, of dat uitgeschakeld/ of aangepast kan in game-instellingen worden ?

I.v.m. jouw probleem ( en dat weet je toch ? ) waarom probeer je niet via ''GeforceExperience'' game voor jouw systeem optimaliseren ?
wie weet misschien problemen zo wel verholpen word ... ?

GeForce Experience !.jpg

Oepss :o sorryy( nu zie ik pas ) bijnaa dezelfde videokaart ! :(

Laatst bewerkt:
Heb je in de tussentijd toevallig de driver van de videokaart geüpdatet?

Niks geupdate maar werk wel dat de game steeds meer problemen en fouten geeft. (wie verwacht ook anders van Ubisoft waar vrijwel elke nieuwe game bij release meer bugs heeft dan regels code :D)
Gemiddeld 12-17 granaten uit eeb M-79 nodig om één rhino te doden (buiten de keren dat het ding ineens spontaan vuurt) en soms wel een compleet magazijn uit de driller om één vijand plat te krijgen. Lijkt wel of alle damage met 99% gereduceerd wordt nu.
Denk dat het een herinstall gaat worden.

@ROYONIX : eerste keer heb ik hem ook probleemloos uitgespeeld... dat is het rare.

Laatst bewerkt:
Ik zou inderdaad proberen het spel opnieuw te installeren. Eventueel ook de driver van je videokaart.

:confused: Volgens mij via NVIDIA configuratie scherm ( en ook in game instellingen ! ) frame-rate in FC4 aanpassen kan ( als je dat weet ? )... en headshot zal op tijd weergeven moeten worden ...

Hier een zeer interessante artikel bij Tweakers over FC4 game testen, en ook bij verschillende Videokaarten hoe frame-rates zijn geweest ==> KLIK HIER !

Ik heb wel meerdere keren gehort dat bij FC4 beste Fp/s 60 is ( nu natuurlijk weet niet meer hoe dat bij mijzelf was ) ..

Kijk hier ook bij YouTube zo voor jouw Videokaart aangegeven is --> https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=sgGt_NkV3nw

Laatst bewerkt:
Het is niet zozeer de FPS want die is goed genoeg, maar het trage reageren van de game en AI. Als ik bv de auto-drive aanzet dan merk je ook dat de besturing nét even trager reageert dan normaal en blijf je niet goed op de weg maar knal je in bochten constant tegen paaltjes omdat hij te laat de bocht in stuurt. Openen van een kist dan zie je pas na 1 seconde wat er inzit en ook dieren lijken pas heel laat te weten dat ze dood zijn :d waardoor je gemiddeld per dier een compleet magazijn kogels geleegd hebt, of 10 granaten uit een granaatwerper op een beer afschiet om vervolgens alsnog door die beer gedood te worden... Daardoor is het ook moeilijk om geld over te houden. Bij de eerste game had ik al snel miljoenen maar nu heb ik niet eens genoeg om ammo aan te vullen omdat ik er zoveel van nodig heb. Wel jammer want ik vind het een erg mooie game, ook grafisch en ben benieuwd naar deel 5 binenkort.
Maar ik ga hem vanmiddag als ik terugkom van visite eens opnieuw installeren en kijken of dat helpt

:confused: Och ooke dan

Maar ik had zoiets bij GTA 5 en moest ik dus FP/s bij bepaalden levels af/ en toe aanpassen vervolgens terug zetten etc ...:( zo had game uiteindelijk uitgespeld ..

Veel mensen hebben ze toen op zoiets bij GTA5 geklaagd ..:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan