Vreemd toetsenbordprobleem met nieuwe pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi, ik heb gister voor het eerst zelf een pc in elkaar gezet alles loopt prima.

UnrealTournament geinstalleerd (niet 2003)

Ik kan het speel prima spelen totdat mijn pijltjestoetsen niet meer goed werken. Ik kan na 15 minuteen spelen niet meer vooruit lopen.
Hij loopt dan zelf vooruit :s

Ik snap er geen ene mallemoer van.

Ik heb het spel al eens verwijders en opnieuw geinstalleerd. Ander toetsenbord geprobeerd... geen resultaat.

Ik kan dan met alt tab wel terug naar Windows, de escape knop werkt ook gewoon, alleen de bediening is helemaal door de war lijkt het wel. om tee lopen hoef ik niets te doen , gat gaat gewoon vanzelf dan? Heel wazig het is gewoon opeens.

Mobo
Asus a7n8b

CPU AMD athlon 2600+
RAM: 512 MB ram Corsair 333 mhz
VGA: Gf 4 mx 440 SE
PSU: 300 watt

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie Pasja.

De toetsenborden heb ik aangesloten via de ps/2 aansluiting.

dan heb ik niets gezegd............

(bekend is dat een usb aansluiting soms nog wel eens "vervelend" wil doen)

Ik heb hem net geformateerd en opnieuw geinstalleerd (pc zit momenteel nog in de testfase)

probleem deed zich net weer voor na +-20 minuten.
M'n poppetje "loopt" dan in UT alsof ik de forward toets ingedrukt hou... maar dat doe ik dus helemaal niet. Met de backward knop kan ik hem dan stil laten staan.

is de ps/2 poort brak of zo?

Na met alt f2 naar windows te zijn gegaan en daarna weer terug te keren is het weg :s

Ik snap hier echt niets van

Heb je de laatste versie van UT ook geïnstalleerd? Ik had ook legio problemen met UT een keer na een format. Ik installeerde toen een schone versie van UT eerste versie en bijna niets deed het normaal. Na updater 346 geïnstalleerd te hebben deed hij het weer normaal.

lijkt me ook eerder een probleem met de game ipv je toetsenbord... Installeer eens een ander FPS en zie of je dan hetzelfde probleem opnieuw hebt...

Een ander fps is idd wel een goed idee jah, moet ik die dan hoger of lager zetten?

Ik draai momenteel windows XP weer sinds een paar uur.

ben nu SP1 etc aan het instaleren en de allernieuwste drivers voor de configuratie aan het uitzoeken.

Net ook effe een BIOS flash gedaan (hging gelukkig goed ;) )

Ik zal effe wat aanmodderen en laat later deze dag nog van me horen.

thnx voor de tip

Geplaatst door DarkZen
Een ander fps is idd wel een goed idee jah, moet ik die dan hoger of lager zetten?

??? FPS = first person shooter ???

Hij bedoeld met fps frames per second :). Denk dat dat er weinig mee te maken heeft maar ojan bedoelt dat je eens een andere shooter moet proberen als quake 3 of CS...

oh zo, dat zal ik dan maar eens even testen he ;)

ben nu allerlei updates e.d aan het instaleren en het lijkt alweer iets beter te gaan

Geplaatst door pcfixer
Hij bedoeld met fps frames per second :).

Ow... :o
frusty.gif

Kan je niet aanpassen dus... Of toch... Betere beeldkaart kopen! :evil:

Nou jah das een optie, maar je kunt wel door grafische opties aan / uit te zetten de fps respectievelijk omlaag / omhoog halen... Of een framelimiter erop dan gaat het slechts omlaag al is dat niet hiervoor bedoeld maar hij gaat er wellicht een tiental fps omlaag als hij hoger dan 60 ligt ofzo...

na +- gaat het onboard geluid een beetje van dit bord.
Ben via de search op gathering of tweakers achtergekomen dat dit een redelijk probleem is met dit bord.

Ik heb het onboard geluid in de BIOS uitgezet en even vervangen voor een pci kaartje.

misschien heeft het wat met elkaar te maken.

ik zal later even melden of hetwat uitgemaakt heeft

Raar probleem is opgelost. Instellingen van UT veranderd en nieuwe mobo drivers iig bedankt voor de hulp groetjes

Mooi dat het opgelost is. Altijd leuk om te lezen wat nou het probleem was dan kun je daar in de toekomst nog wat mee als weer iemand ermee zit of misschien jijzelf wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan