vreemd uitroepteken in apparaatbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Ik heb een probleem in apparaatbeheer.

Hoe krijg ik het uitroepteken weg?
De geluidskaart werkt namelijk gewoon.
Ik heb al geprobeerd om iets anders(meerdere) uit te schakelen, maar dat maakt niet uit.

Hetzelfde probleem heb ik ook in windows vista.
attachment.php
 

Bijlagen

  • pprtbhr.JPG
    pprtbhr.JPG
    96 KB · Weergaven: 320
Als je op dat vraagteken klikt, komt er als het goed is een scherm tevoorschijn met meer informatie?
Waarschijnlijk is moet je de driver daarvan opnieuw installeren.
 
Deze bedoel je??
attachment.php


Opnieuw installeren helpt niet.
 

Bijlagen

  • pprtbhr1.JPG
    pprtbhr1.JPG
    38,7 KB · Weergaven: 311
En als je diegene met het uitroepteken uitgeschakeld?
Het lijkt erop dat je die niet nodig hebt.
 
Ja, dat kan. Maar wat heb ik daar aan? Of met andere woorden, wat mis ik nu nu dat apparaat niet werkt?

Het is iets van geluid maar wat dan?:confused:
 
Allereerst excuses, was het topic door drukte uit het oog verloren. :rolleyes:

Het lijkt erop alsof er twee keer dezelfde driver voor geluid is geïnstalleerd. Daarom moet je één van de "High Definition Audio-besturing" uitschakelen.
Denk dat het daarna werkt!
 
Het probleem is niet dat het niet werkt, ik heb prachtig geluid. Zogauw ik hem uitschakel is het uitroepteken weliswaar weg en werkt het geluid nog steeds, maar ik wil graag weten waar die bewuste audiotoepassing voor dient.
En is het gewoon dezelfde als die er al staat, waarom komt ie dan telkens weer terug als ik hem verwijder.
 
Ok, als alles naar behoren functioneert lijkt het me niet schokkend om dat uitroepteken te laten staan.
Waarom het terugkomt zou ik niet weten. Misschien doet een programma dat automatisch?
 
Nee, het is ook geen software(of het moet windows zijn). Ook na een clean install staan ze er allebei en altijd met een uitroepteken. Wel vreemd trouwens is dat het zowel in XP, Vista en windows 7 zo is.
 
Onder apparaatbeheer staat meestal een vendor ID en een device ID...
(tablad: Details, dropdown:Hardware-ID's)

Als je deze googled, krijg je meestal wel de juiste drivers hiervoor of in ieder geval een apparaat waar je wijzer uit wordt..
het ziet er meestal uit als : PCI\VEN_xxxx&DEV_xxxx
het kan ook nog &SUBSYS hebben..

Ik lees nu pas dat je waarschijnlijk een conflict hebt tussen apparaten. Heb je een onboard en add-in audio device? zeg een soundblaster of tv-tuner, video grabber e.d.?

Probeer in de bios "Plug and play aware OS" op Yes te zetten....
 
Ik heb geen dubbele apparaten in mijn systeem zitten. Mijn geluid is onboard.Verder zit er wat audio betreft niks in.Ik zal eens even in het bios gaan neuzen. Alvast bedankt voor de suggestie.:thumb:

*edit*

Nee, helaas het bios stond al juist ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
hmm... en de id's die beide hda apparaten hebben? waarschijnlijk is de ven_8086 (intel)

EDIT:Oops... dat zal de bovenliggende hardware wezen ;-) my bad...
op gelijk niveau is ook een optie...
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    43,7 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Deze bedoel je? De linkse is degene met het uitroepteken.
attachment.php
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    73,7 KB · Weergaven: 273
Oké ik heb even snel gegoogled en t is een ati ding... Ik gok dat dit om een ati HD xxxx videokaart... Ik vermoed dat je hdmi hebt op je computer... Probeer de ati drivers voor HDMI... Hdmi vervoert zowel beeld als geluid, het zou een hoop verklaren;-)

sorry als dit onduidelijk lijkt ik type vanuit me telefoon.... Morgen check ik nog wat meer...


EDIT::
Ik heb nog even eea. gecontroleerd.
Volgens mij heb jij een ATI HD2600. Deze heeft HDMI ondersteuning, zoals ik hierboven al zei HDMI vervoert ook HD-audio volgens mij las ik op de site dat deze kaart een eigen geluidskaart heeft geintegreerd

BRON: link
"HDMI output support
- Supports all display resolutions up to 1920x10801
- Integrated HD audio controller with multi-channel (5.1) AC3 support, enabling a plug-and-play cable-less audio solution "


DRIVERS:Kies Win7 32 of 64bits, kies Radeon, Kies Radeon HD 2600 Series (PCIe).
 
Laatst bewerkt:
Download de Drivers!
Meestal heb je Realtek dus download die.
Kijk wel welke versie je hebt heh!:shocked:
 
@RXFC , bedankt. De ATI-driver heeft niet geholpen.....helaas. Ik had zelf nooit aan mijn videokaart gedacht. Ik denk dat daar het probleem inzit. Maar wil ik die gebruiken dan zal ik denk ik toch een ander apparaat uit moeten zetten wil dat werken. Gelukkig gebruik ik geen hdmi, tegen de tijd dat ik wel een TV/scherm heb met die aansluiting denk ik niet dat deze PC nog in leven is. (t'is al een oudje)

Ik weet nu iig waar die tweede hda van is(hoogstwaarschijnlijk) en daar ging het me om.
:thumb::thumb::thumb:
 
Ur welcome...

ik denk dat als je de hda wegdondert en het WHQL pakket(groot pakket) van ATI-AMD installeert dat je dan er vanaf ben... maar als je het niet nodig... who cares :p

gr.:thumb:
 
Nee, helaas dat werkt ook niet.
Ik krijg alleen het uitroepteken weg door de onboard geluidskaart in het bios uit te zetten. Maar aangezien ik geen hdmi gebruik heb ik dan geen geluid meer, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik zal met het uitroepteken moeten leven, bedankt voor je antwoorden. Ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan