Vreemd verschil PC op ADSL of KABELinternet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimanski

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Hallo,

Mijn vriendin heeft een compaq PIII-500 pc OS. win 2000 en zit voor het Internet op Multikabel. dus Kabelinternet.

Vanaf dag 1 dat ze aangesloten is (sinds verleden week) werkt het niet goed. Heel even heeft haar PC het gedaan om vervolgens niets meer te doen.

Soms doe ik IP herstellen en dan werkt het weer even!!

Je ziet ook dat de lan verbinding bij verzenden en ontvangen weinig pakketjes geeft.
Venzenden altijd meer dan vervangen!!!

Ook 2 pc's van haar kinderen precies hetzelfde verhaal. Heel even gewerkt en daarna alleen maar foutmeldingen, en mesenger berichten etc.
Ik heb alle pc''s op spam gecontroleerd en wat er inzat verwijderd, Daarna werkte de pc's nog niet lekker.

De ene na de andere vreemde melding, virusmelding LSASS.exe etc komen voorbij.
Multikabel is er bij geweest, en zegt dat de lijn goed is!!!

Nu heb ik als test al deze pc's mee genomen naar mijn huis en heb ADSL van WANADOO.
Ik sluit deze pc's aan en zonder ook maar iets te hoeven instellen werkten alle pc's prima!!!!
Geen foutmeldingen of wat dan ook!!!

Is het kabelinternet dan zo anders qua instellingen dan ADSL??

Elke keer moet ik het kabelmodem bij haar resetten om een pc aan de praat te krijgen voor even, daarna gaat het weer mis!!

Wie heeft tips voor mij!!! (behalve dat ik multikabel moet bellen, maar dat heb ik al tig keer gedaan!!) ik wordt hier langzamerhand gek van en krijg slaap te kort en vervelende kids, die al 8 weken moesten wachten voordat multikabel hun afspraken na kwam... (3 weken was toegezegd, maar dat is een andere discussie!!)

Het probleem doet zich voor bij het kabelinternet dus daarom verplaatst: ADSL verbinding -> Kabelinternet

Laatst bewerkt:
Ik zal dit zeker doen, maar bij mij thuis op ADSL totaal geen last van wat dan ook!! als die pc's dan vervuild zijn had ik volgens mij ook bij mij thuis last moeten hebben.

Maar nogmaals ik zal deze 2 programma's zeker draaien bij haar thuis.

wellicht zijn er nog meer tips en trucs.
ik houd mij aanbevolen.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
als die pc's dan vervuild zijn had ik volgens mij ook bij mij thuis last moeten hebben.

Spyware en virussen gebruiken bandbreedte en dat gaat per computer.
Vandaar ook dat iedere computer zijn eigen beveiliging moet hebben.
Trucs zul je niet nodig hebben, als je bovenstaande uitvoert gaat de verbinding weer als een raket.
Zorg dat die computer optimaal beveiligd is, daarvoor zijn er genoeg tips als je er vragen over hebt.
Want dat het er al op zit is een teken dat daar een probleem zit, dat moet je voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan