Vreemd virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Ik heb iets vreemds.

Als ik de computer scan op virussen dan geet hij niets aan. Maar toch krijg ik tijdens het computeren een melding dat er een virus is gevonden:

C:\system volume information\restore(.......
The Trojan horse TR/Dldr.Small.aaq.2

Hoe krijg ik hem weg ?

Ook tijdens het scannen in de veilig modus vind hij niets.

Jacco

Door je herstelpunten te verwijderen ben je het virus kwijt

Geplaatst door Bruce The Boss
Ik heb het al gevonden.

Bedankt.

Jacco

meelezers willen het misschien ook wel weten( ik ben het namelijk ook ff kwijt:(

De schijfopruiming bij bureau-ass., en dan kiezen voor "meer opties", en dan systeemherstel.

Jacco

Thanks (stom dat je zo maar dingen kwijt bent):confused:

Toch nog even een vraagje:

Hoe kan het dan dat de scanner hem niet vind tijdens hij scannen ?

Jacco

system volume information\restore(

omdat ie in een herstepunt zit en dat zal ( denk ik ) niet meegescant worden.
Meestal met virussen/trojans geven op het WWW altijd toch de opdracht om je syteemherstel uit te zetten en dan dit of dat te doen.

Een van de nieuwe functies van Windows Me en Windows XP is System Restore. Deze functie, die standaard geactiveerd is, wordt door Windows gebruikt om bestanden terug te zetten op uw computer als deze beschadigd raken. Windows Me bewaart deze informatie in de map _RESTORE. Windows XP slaat deze informatie op in de map System volume informatie. Deze mappen worden bijgewerkt als de computer opnieuw opgestart wordt.

Als de computer geïnfecteerd is met een virus, is het mogelijk dat er zich een veiligheidskopie van het virus in de map _RESTORE of System volume informatie bevindt. Standaard voorkomt Windows dat andere programma's System Restore kunnen wijzigen. Daarom zal iedere poging van Norton AntiVirus om een bestand te repareren op niets uitlopen. Om dit te voorkomen moet u System Restore deactiveren en de computer opnieuw opstarten. De inhoud van de map _RESTORE of System volume informatie wordt verwijderd. U moet dan een volledige systeemanalyse uitvoeren. http://service1.symantec.com/SUPPOR...132cadc568ee3303c12569c2004d898c?OpenDocument

Om dit te voorkomen moet u System Restore deactiveren en de computer opnieuw opstarten. De inhoud van de map _RESTORE of System volume informatie wordt verwijderd. U moet dan een volledige systeemanalyse uitvoeren

Moet ik nu eerst systeemherstel uitzetten of kan ik gewoon de herstel punten verwijderen. Het laatste herstelpunt wordt dan toch bewaard en daar zal het virus waarschijnlijk dan toch ook in zitten.

Als je systeemherstel uitvinkt krijg je vanzelf de mededeling dat dan al je herstelpunten worden verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan