gatlinggun
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 aug 2010
- Berichten
- 159
Na enkele maanden probleemloos gebruik te hebben gemaakt van mijn WLAN-thuis signaal, heb ik sinds enkele weken vaker zomaar problemen met de wifi-verbinding op mijn Samsung A5 smartphone. Als ik browse door enkele nieuws apps (bijv Nu.nl/buienrader/NOSteletekst) en opeens "laadt" een webpagina niet meer en kan ik ca een minuut wachten totdat er een melding komt van "kan de pagina niet laden/ time out ".
Na verbindingscontrole blijkt dat ik "offline" zou zijn. Meestal doe ik dan mijn wifi-modus uit en ga dan op 4G , wat probleemloos gaat. Daarna terug mijn "wifi" aanzetten en dan krijg ik de melding na enkele seconden dat ik met mijn (wifi) netwerk verbonden ben en meestal kan ik dan weer normaal browsen, maar soms al na 3 dingen bekeken te hebben al weer dat "vastlopen(niet laden)".
Toen ik gisteren dit weer had, zag ik in mijn lijst van Wifi-verbindingen dat mijn thuis-netwerk "niet in bereik" was (en ergens onderin de lijst stond) terwijl ik dus enkele minuten daarvoor nog via dit netwerk bezig was...
Mijn vrouw heeft ook een A5 en die had volle verbinding met ons thuis-netwerk.
Ik heb inmiddels een app met wifi-analyser gebruikt en zag dat er meerdere netwerken in de buurt op mijn kanaal (11) zitten. Dit zou de eventuele storing kunnen verklaren, maar niet waarom mijn vrouw dan wel verbinding blijft houden.. (toch?). Mijn Wifi wordt verzorgd door een UBee modem van Ziggo, met Ziggospot.
Wie weet wat er loos is ? ik heb deze klacht ook al aan de telefoonzaak voorgelegd en die gaven me aan dat mijn telefoon "naar fabrieksinstelling gereset" moest worden, maar is dat de juiste oplossing ?
NB:
Ik zag op de analyse dat beide signalen van mijn WLAN en Ziggo op kanaal 11 zitten. Kan iemand mij bevestigen dat je die 2 signalen niet op verschillende kanalen kunt zetten, omdat het uit 1 apparaat komt ?
Na verbindingscontrole blijkt dat ik "offline" zou zijn. Meestal doe ik dan mijn wifi-modus uit en ga dan op 4G , wat probleemloos gaat. Daarna terug mijn "wifi" aanzetten en dan krijg ik de melding na enkele seconden dat ik met mijn (wifi) netwerk verbonden ben en meestal kan ik dan weer normaal browsen, maar soms al na 3 dingen bekeken te hebben al weer dat "vastlopen(niet laden)".
Toen ik gisteren dit weer had, zag ik in mijn lijst van Wifi-verbindingen dat mijn thuis-netwerk "niet in bereik" was (en ergens onderin de lijst stond) terwijl ik dus enkele minuten daarvoor nog via dit netwerk bezig was...
Mijn vrouw heeft ook een A5 en die had volle verbinding met ons thuis-netwerk.
Ik heb inmiddels een app met wifi-analyser gebruikt en zag dat er meerdere netwerken in de buurt op mijn kanaal (11) zitten. Dit zou de eventuele storing kunnen verklaren, maar niet waarom mijn vrouw dan wel verbinding blijft houden.. (toch?). Mijn Wifi wordt verzorgd door een UBee modem van Ziggo, met Ziggospot.
Wie weet wat er loos is ? ik heb deze klacht ook al aan de telefoonzaak voorgelegd en die gaven me aan dat mijn telefoon "naar fabrieksinstelling gereset" moest worden, maar is dat de juiste oplossing ?
NB:
Ik zag op de analyse dat beide signalen van mijn WLAN en Ziggo op kanaal 11 zitten. Kan iemand mij bevestigen dat je die 2 signalen niet op verschillende kanalen kunt zetten, omdat het uit 1 apparaat komt ?