vreemd xlsx probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimirulezz

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Het probleem is het volgende:

Op een pc staat office 2003 geïnstalleerd incl. comptabiliteitpaket voor 2007 bestandsformaten incl. sp2. Nu kunnen alle gebruikers xlsx bestanden openen behalve 1 gebruiker. hij krijgt dan een foutmelding dat het bestandsformaat niet ondersteund wordt. maar de andere gebruikers kunnen die wel openen d.m.v. fileconverter.
hoe kan dit en wat zou de oplossing kunnen zijn?

computer hangt in een domein maar dat moet weinig uitmaken want de andere gebruikers hebben dezelfde rechten als die ene andere gebruiker.
zou het iets met het profiel van de gebruiker te maken kunnen hebben? ik wil dat niet zomaar weggooien omdat er dan vanalles verloren gaat.

kan er voor die gebruiker niet nog een keer apart het conversieprogramma geïnstalleerd worden?

ik had de gebruiker tijdelijk lokale admin-rechten gegeven en toen alsnog het conversie programma geinstalleerd en ik krijg ook netjes de melding dat de installatie gelukt is maar ik kan nog steeds geen .xlsx bestanden openen.

In een test omgeving heb ik wel dat als ik een 2007 versie via bestand->openen wil inladen, de melding komt, dat het niet ingelezen kan worden (formaat niet herkend).
Als ik echter dubbelklik op het 2007-bestand in de verkenner, dan opent deze wel goed.
Misschien lukt het zo ook bij jouw gebruiker?

ik wist inderdaad dat dat voor kan komen maar ook dat werkt niet bij deze gebruiker.. vreemd probleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan