vreemd zoemgeluid uit de pc....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oeps...bijlage plaatsen lukt niet, hopelijk hebben jullie genoeg aan bovenstaande info?

Dan zal het toch de fan zijn.

Stofvrij maken van een pc zou eens per jaar moeten gebeuren.
Gewoon met een zacht kwastje stof afvegen.
Ook de ventilatie openingen van de voeding niet vergeten.

Stof wegblazen.
Met stofzuiger kan, maar wel klein vermogen, en op ruime afstand blijven.

:cool:

denk toch dat de fan het gehad heeft, hoe oud een pc is heeft er weinig mee te maken, nieuwe auto's staan ook vaak genoeg bij de garage. Zou een nieuwe kopen dat is zekerder.

succes

Hallo

Zoals het hier beschreven staat ... , gaan de vermoedens uit naar een defekte temp. geregelde c.p.u. fan ....

Mogelijke opties ........

Of ... deze p.c. is nog onder garantie ......probleem v/d verkoper .....

Vervangen defekte fan door een nieuwe , neem defekt exemplaar mee als model........

Een nieuwe p.supply monteren , neem dan uiteraard een zwaarder model , zo heb je reserve voor eventuele toekomstige uitbreidingen ........

Smeer die defekte fan , = goedkoop , en zo moet je er nooit meer naar omkijken ....smeren fan's is hier reeds meerdere malen gepost ....(fabriek af , zijn die heeel spaarzaam gesmeerd..., met de nodige problemen achteraf...)

Peter

kontakt gehad met MEDION

Ik heb gebeld over dit probleem met MEDION (mijn computerfabrikant) en volgens de (ietwat chagerijnige) helpdeskmedewerker denkt hij dat het met een kogellager te maken heeft o.i.d. dat los zit maar geen losse schroefjes in de pc zelf dat sloot hij uitdrukkelijk uit aangezien die pc's met de grootste zorgvuldigheid worden samengesteld in de fabriek. maargoed, ik heb een (tijdelijke) oplossing voor het probleem bedacht, namelijk 2 boeken tegen mijn kast, eentje bovenop de pc (bij de voeding) en eentje ernaast, het zoemgeluid is hiermee zeker met meer dan de helft zachter geworden dus ik vermoed dat het "gedonder" daar ergens zit...maargoed, zou ik het zo kunnen laten todat de pc ploft en dan garantie claimen of kan ik beter nu direct door een erkend monteur de pc laten nakijken?

Hepyro

Hallo

Tsja.... hamvraag is of die mannen liever 1 fan vervangen , of een gans m.b.????

Zou toch vragen om deze p.c. eens te checken .....

Zie ook mijn vorige post........

Peter

ik zou zeker voor de garantie gaan.
Je klachten klinken vreemd.
Ik snap best dat boeken resonantie verminderen. maar als je de kast al open hebt...wat kan er dan nog resoneren......:confused:

Geplaatst door Ghostworld
ik zou zeker voor de garantie gaan.
Je klachten klinken vreemd.
Ik snap best dat boeken resonantie verminderen. maar als je de kast al open hebt...wat kan er dan nog resoneren......:confused:

Op het moment is de "resonantie" tijdelijk weer geheel verdwenen ik weet niet precies waarom maar sinds gisteravond bleef het resoneren ineens weg tot op heden (ik verwacht dat het elk moment terug kan komen uiteraard)....misschien hebben die boeken toch geholpen?? :8-0:

Hepyro

hallo

Speel toch maar op veilig .... en neem de garantie ......

Zeker mits die er nog onder valt.......(zo kost het u ook ....njet......)

Zeker ...gezien de summiere en soms tegenstrijdige foutmeldingen........

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan