Opgelost Vreemde bestanden op SSD na contact met TV

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Iedere keer dat ik m'n SSD aan de TV hang, krijg ik vreemde bestanden op de SSD.
Wat stellen die voor, als ik daarin tegen een externe HDD aan de TV hang zie ik niet dit verschijnsel.

Vreemde bestanden 2025-04-12 151445.png
Deze ook afbeelding 2025-04-12 151639.png

Met vriendelijke groet
Dukkel

Dat zijn de SES (SCSI Enclosure Services) drivers en info van Western Digital voor hun SSD's.

Ja, maar ik zie deze alleen op een SSD van Kingston

Kennelijk gebruiken die dezelfde techniek.

Als je de volgende keer de extensie in de topic weergeeft dan is het snel op te zoeken wat het voor bestanden zijn.

Ik snap er helemaal niets meer van. Nu heb ik eerst een paar (korte films) op een leeg SSD schijfje gezet, en geprobeerd of de filmpjes te zien zijn om m'n TV.
En wel hoor, tot m'n verwondering geen probleem.
Toen op SSD een directory met 5 speel films er bij gezet, en weer geen probleem.
En dat waren de speelfilms die eerst geweigerd werden !!!
Hoe kan dit nu?
Nu ga ik er 4 grotere directories met in totaal 17 films er bij zetten en dan weer proberen, of de SSD het houd.

Als je de volgende keer de extensie in de topic weergeeft dan is het snel op te zoeken wat het voor bestanden zijn.
Die bestanden hebben geen extentie !!! Zijn ook niet "verborgen" o.i.d.

Misschien komt het door een ander bestandssysteem?

Dát vermoed ik ook.

Wat is het bestandssysteem?

Een ongelukkig gekozen benaming, van een bestandje dat de grootte enz. aangeeft dat zich op de SSD bevind. Beter had dus gewezen als ik geschreven had een systeembestandje

Zal wel NTFS zijn.
Heb je de SSD geoptimaliseerd?
%windir%\system32\dfrgui.exe

Volgens @edmoor: "Dat zijn de SES (SCSI Enclosure Services) drivers en info van Western Digital voor hun SSD's."
Worden dus kennelijk ook door KINGSTON gebruikt

SCSI standalone enclosure services is a computer protocol used mainly with disk storage enclosures. It allows a host computer to communicate with the enclosure to access its power, cooling, and other non-data characteristics.

Best mogelijk maar het treed op de KINGSTON SSD pas op, als hij aan de TV heeft gehangen.
Ik heb problemen met die schijfjes die ik aan de TV wil hangen. Als ze minder dan dan 3/4 vol zijn werken ze nog. Maar maar ik ze voller (dus meer films er op) dat wordt de toegang geweigerd.
"Bestand wordt niet herkend".
Nu ben ik de schijf aan het herformatteren naar EXFAT, volgens opgave zou dán de TV meerdere bestanden slikken. Dus ik ben benieuwd.

Dat zijn de SES (SCSI Enclosure Services) drivers en info van Western Digital voor hun SSD's.
Ik heb gisteren de twee schijfjes (een SSD en een HDD) die ik gebruik om films op te zetten, (om bijv. aan m'n zwager uit te lenen, anders geformatteerd. N.L.geformatteerd naar EXFAT, en nu laten de films makkelijker en sneller zien, ondanks dat er meer data op staat als voorheen dat ze geformatteerd waren met NTFS.
Ook ontbreken er nu geen bestanden meer omdat ze niet herkend werden door de software van de TV
(De TV is een Samsung Q55Q90T- 55 inch - 4K QLED - 2020)
Dus met Exfat loop het perfect.

NTFS is voor computers bedoeld, en niet alle andere apparatuur kan daar vermoed ik goed mee overweg. Altijd in de gebruiksaanwijzing (in dit geval je tv) controleren waar de TV goed mee kan werken. In dit geval dus ExFat.

Niet alleen een vermoeden, dat is altijd al zo geweest. Zie post 8 en 10.

Ik heb het door !! Nu kan ik de SSD en HDD die ik aan de TV hang, bijna vol stampen zonder verlies of de kans dat de bestanden (in dit geval dus films) niet geaccepteerd worden door de TV.

We kunnen hiermee dit onderwerp we sluiten, toch?

Het is jouw vraag, dus jij bepaalt of hij op slot/op Opgelost mag :). Doe maar net of je Trump bent :D

Terug
Bovenaan Onderaan