vreemde bezoekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterretjeys

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2016
Hallo, ik ben een nitwit maar het is me gelukt om mbv wordpress een website te maken. De website werkt al zeker een jaar zonder problemen. Onlangs merkte ik (via statistics) dat ik uit zeer vreemde landen elke keer eenmalig "bezoek" krijg (India, Oezbekistan, Brazilie, Afganistan etc) terwijl mijn doelgroep in Nederland ligt. (nederlandse website, nederlandse taal en alleen vrienden en bekenden bezoeken de site).
Zijn dit robots? zijn dit...?
Hoe kom ik hiervan af want het vervuild mijn bezoekers statistieken.
Wie weet dit?

van wordpress is het bekend dat ze soms zwakke plugins hebben. goede kans dat dit scans van hackers zijn geweest die willen zien of je een oude plugin draait om je site over te nemen.

Staan die bezoeken in je "referrals"? Lees dit dan eens door: http://www.topbijdragers.nl/in-3-st...alt-iloveitaly-hulfingtonpost-social-buttons/
De plaatjes laten zien dat ik al in een aantal filters, want je kunt ze niet allemaal in één filter opnemen, heb moeten opnemen om ze te blokkeren.
Denk er ook aan om je eigen IP adres uit te sluiten, anders tel je die nl. ook mee.
referral 0.jpgreferral 1.jpgreferral 2.jpg
Search zelf ook eens op referrals blokkeren, want ik ben ook door iemand geholpen en daar zaten wat aspecten bij waarvan ik niet meer weet hoe ik die afgehandeld heb.

Hier mijn hele lijst met referrals:
Referral 1
o-o-|ykecwqlixx|superiends|slftsdybbg|edakgfvwql|socialseet|screentoolkit|savetubevideo|blackhatworth|prlog|hulfingtonpost|bestwebsitesawards|smailik|click|social-buttons|

Referral 2
button|butons|aliex|loveitaly|money|darodar|blackhat|prlog|hulfing|smail|\.ru|priceg|seo|upload|semal|search.sweetim|sucks|Traffic-Now|search

Referral 3
cheap|duckduckgo|12linking|xdirectx|site3|free-share-buttons|Get-Free-Traffic-Now.com|free-social-buttons|www10.free-social-buttons|semalt.semalt|search.webssearches|

Referral 4
even-tracking.com|startgoogle.startpagina.nl|guardlink.org|www8|www7|www6|www5|int.search.tb.ask|l.facebook.com| lm.facebook.com|m.facebook.com|intensenzo

Referral 5
startgoogle.startpagina|ww2.inbox|google.sr|www10.free-social-buttons|10.136.255.254:4106|
int.search.tb.ask| t.co|12linking| e-buyeasy| chinese-amezon

Referral 6
qualitymarketzone|hongfanji|searches.vi-view| rednise|site-36434662-1.snip.tw|traffic2cash.xyz|share-buttons.xyz|net-profits.xyz|с.новым.годом.рф

Referrals 7
site-36434662-1.snip.tw|free-social-buttons.xyz|free-traffic.xyz|http://go.ekatalog.xyz/|adtiger.tk|...oogle.android.googlequicksearchbox|google.com

Referrals 8
eu-cookie-law-enforcement-5.xyz|law-enforcement-bot-ff.xyz|social-buttons-ii.xyz|slow-website.xyz|36434662-1.compliance-ivan.xyz|36434662-1.compliance-andrew.xyz|36434662-1.compliance-don.xyz|

Ik beoordeel bezoekers/referrals op hun Avg. Session Duration. als die "0:00" is weet ik dat het geen echte bezoeker is en gooi ik hem er uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan