Vreemde bladwijzers in Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

KristianS1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2012
Beste mensen,

Een collega van me heeft haar laptop voor de feestdagen op kantoor in een kast gezet. Toen ze terug kwam lag hij nog op dezelfde plek, maar kwam ze iets vreemds tegen.

In haar werkbalk van Google Chrome waren opeens bladwijzers zichtbaar welke zij niet zelf heeft toegevoegd, tevens gaf Facebook een ander emailadres als suggestie bij het inloggen.

Nou zijn onze oude PC's verkocht (wellicht dus niet leeggehaald, onverstandig...). Is het mogelijk dat iemand daarmee heeft ingelogd in haar Gmail en/of Facebook account? En zodoende bladwijzers bij Chrome heeft kunnen toevoegen? Of is hiervoor echt toegang tot de laptop vereist? Ik had altijd de illusie dat emailadressen/wachtwoorden per laptop/pc werden opgeslagen...

als iemand haar google en facebook logingegevens van de oude pc heeft afgehaald kan ie doen wat hij wil ...

was dit haar laptop of een bedrijfslaptop? Als het haar laptop was, heeft ze haar account dan niet minstens met een paswoord beveiligd?
't zijn vijgen na Pasen maar als je je oude toestellen verkoopt is het niet voldoende om de harde schijf te herformatteren. Er zijn éénvoudige tools op Internet om alle soorten gegevens van geformatteerde schijven te halen.

Ja, ok.. Maar kan hij dan in Chrome bladwijzers toevoegen? Ik heb net op mijn laptop ingelogd onder haar naam, en bladwijzers toegevoegd. Deze kwamen echter niet bij haar in beeld op Chrome.

Heb je het zelfde gmail adres gebruikt, als ik namelijk een bladwijzer toevoeg op Chrome voor android, zie ik deze terug op mijn PC, dat is ook andersom zo

Het is wel mogelijk om bij google in te loggen en dan de bladwijzers synchroon te houden.
zie hier
Het lijkt me echter sterk, dat dit ook de inlognaam aanpast bij Facebook.
Is er niet toch een mogelijkheid dat dit lokaal is gebeurt? Iemand de laptop mee naar huis genomen.
Over pc wegdoen en wissen is al genoeg gezegd (kan heel goed met killdisk)

Persoonlijk zou ik al mijn inlogwachtwoorden vervangen door nieuwe, sterke, wachtwoorden.
Kun je niets met het inlog-emailadres van facebook. Geen bekende?

Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan