Goedemiddag helpmij-ers,
Gisteravond probeerde ik mijn netwerkkaart te vervangen.
Van een SMC wou ik overstappen naar een 300N van Linksys.
Dit omdat de SMC antenne kapot was. Ik had constant uitval en 1/2 streepjes verbinding.
Nu installeer ik de software van Linksys, sluit de pc af, en plaats de nieuwe netwerkkaart. Vervolgens meteen de antenne achteraan even monteren en klaar. Computer aan, en jawel hoor, geen software geïnstalleerd. (Windows 7)
Prima, geen probleem. Even compatibiliteit aanpassen aan XP SP3 en opnieuw proberen.
Zonder resultaat.
Door al het geknoei heb ik twee keer m'n hoofd gestoten.
Dat niet alleen, nét boven de netwerkkaart zit de videokaart. Een 9600GT.
Papa en ik hebben een klein stukje ijzer achter in de behuizing vervangen door schroeven. Werkt prima. Dus netwerkkaart gemonteerd, en opnieuw geprobeerd te installeren.
Het was half 12, werd gestressed. Ik moest vanochtend half 7 opstaan dus .. dan weet je het wel.
Ik heb dus mogelijk de videokaart aangeraakt.
Totdat ik een vage brandlucht rook.
Ik denk, stroom er meteen af, alles loskoppelen en de pc even ergens anders neerzetten.
Nu wou ik vanmiddag weer even kijken of die het deed.
N.b. er zit nu geen netwerkkaart meer in, die had ik er uitgehaald.
De pc startte, net als gisteren met de brandlucht, niet meer op.
De brandlucht blijft hangen. Waar hij precies vandaan komt weet ik niet. Ben verkouden en heb geen reukvermogen ..
Videokaart had ik aangedrukt. Dacht dat daar het probleem zat. No way, dus.
Misschien dat iemand mij kan helpen. Wie o wie.
Gisteravond probeerde ik mijn netwerkkaart te vervangen.
Van een SMC wou ik overstappen naar een 300N van Linksys.
Dit omdat de SMC antenne kapot was. Ik had constant uitval en 1/2 streepjes verbinding.
Nu installeer ik de software van Linksys, sluit de pc af, en plaats de nieuwe netwerkkaart. Vervolgens meteen de antenne achteraan even monteren en klaar. Computer aan, en jawel hoor, geen software geïnstalleerd. (Windows 7)
Prima, geen probleem. Even compatibiliteit aanpassen aan XP SP3 en opnieuw proberen.
Zonder resultaat.
Door al het geknoei heb ik twee keer m'n hoofd gestoten.

Dat niet alleen, nét boven de netwerkkaart zit de videokaart. Een 9600GT.
Papa en ik hebben een klein stukje ijzer achter in de behuizing vervangen door schroeven. Werkt prima. Dus netwerkkaart gemonteerd, en opnieuw geprobeerd te installeren.
Het was half 12, werd gestressed. Ik moest vanochtend half 7 opstaan dus .. dan weet je het wel.
Ik heb dus mogelijk de videokaart aangeraakt.
Totdat ik een vage brandlucht rook.
Ik denk, stroom er meteen af, alles loskoppelen en de pc even ergens anders neerzetten.
Nu wou ik vanmiddag weer even kijken of die het deed.
N.b. er zit nu geen netwerkkaart meer in, die had ik er uitgehaald.
De pc startte, net als gisteren met de brandlucht, niet meer op.
De brandlucht blijft hangen. Waar hij precies vandaan komt weet ik niet. Ben verkouden en heb geen reukvermogen ..
Videokaart had ik aangedrukt. Dacht dat daar het probleem zat. No way, dus.
Misschien dat iemand mij kan helpen. Wie o wie.
Laatst bewerkt: