• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vreemde "Bug" in VBA Excel 2013, maar niet in Excel 2010 en lager.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goldfoxx

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
Ik ben op een vreemde bug gestuit toen ik een Excelbestand met macro's opende op een pc met Office 2013. Op het moment dat een Form wordt gesloten en daarna een nieuw werkblad wordt aangemaakt bevriest het scherm. Om weer verder te kunnen moet ik handmatig eerst een tabblad toevoegen, of switchen naar een ander workbook voordat ik weer wat kan uitvoeren. Het probleem heeft niet te maken met displayupdating.

Bijgevoegd vinden jullie een testbestand, waar alle overbodige code uitgestript is. Een oplossing voor dit testbestand om in de code te switchen naar het eerste workbook. Echter werkt dit blijkbaar niet meer in combinatie met de totale code.

Ik heb verschillende testjes gedaan op pc's met office 2010 en 2013. Alleen bij 2013 treed dit probleem op.
Hebben jullie een idee hoe dit wordt veroorzaakt, en wat voor workaround hier voor is?

Bekijk bijlage Test1.xlsm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan