vreemde e-mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ik krijg van diverse postmaster's niet te bestellen e-mails retour welke ik aan mensen verzonden zou hebben die ik echt niet ken en ook niet in m'n adressenboek heb staan. Ook krijg ik e-mails die NIET aan mij verzonden zijn in m'n in-box, dit lijken wel BCC's.

Het lijkt er dus op dat ik e-mail vanuit andermans postboxen krijg waar mijn adres in voorkomt. Da's een bekend probleem.
Maar is het nu niet zo dat ik ook niet geinfecteerd kan worden? Ik heb een paar e-mails gescand en geen virus gevonden. Bijlagen zitten er meestal niet bij en in m'n "virus qurantaine bak" zitten alleen bekende problemen.
Wat zou de beste remedie zijn?
Al deze mails als "ongewenste mail" betitelen, een bericht naar de afzender sturen (dus ook postmaster??) of iets anders?
theo

Als het van een beperkt aantal afzenders is, kan je deze blokkeren. Als het zeer veel verschillende afzenders zijn, gewoon niet op reageren. Dit is dan gewoon SPAM. Er circuleren in het circuit CD's met honderduizenden Email adressen.
:confused:

Ik denk dat er weer een aanval bezig is. Ik heb een eigen domeinnaam en krijg sinds 2 dagen gemiddeld 150 bounced emails per dag, allemaal gericht aan onbekende namen eindigend op mijn domeinnaam (vaak alleen willekeurige letters voor de @)

Soms is een catch all optie niet zo handig :rolleyes:

vreemde e-mail

Ik zit in dat zelfde schuitje. Het vervelende is dat mijn postbus bij Multikabel (10MB) als een gek volloopt. Ik moet daar dus alles gaan "Black listen" of handmatig verwijderen, net als of ik niets anders te doen heb.
Zou een anti span progje iets uithalen? Bijvoorbeeld die van Symantec?
theo

Ik heb nu mijn catch-all uitgeschakeld en alleen de geldige emailadressen handmatig ingevoerd.
De meeste mails komen nu niet binnen.

vreemde e-mail

Ik weet niet wat catch-all is en waar je dat moet in en uitschakelen. Maar ik ontvang ook gewoon veel mail van mensen die ik niet ken maar wél moet ontvangen als bestuurslid van de nederlandse stichting voor natuurfotografen.
Ik ontvang e-mail via 3 providers (DDS, Multikabel en deHeeg) via forwardings.
Dus nogmaals, zou zo'n spam progje iets uithalen?
theo

Ik ben bang van niet omdat dit soort mails niet rechtstreeks van spammers afkomt, maar van reguliere providers.
Er wordt gewoon veel email verstuurd naar niet bestaande emailadressen, maar met jou emailadres (of ingeval je een domein hebt), met willekeurige emailadressen van jou domein.

Omdat de adressen waar de spammer naartoestuurt niet bestaan, wordt de mail gebounced naar de afzender.
Omdat jij als afzender staat vermeld, krijg jij dus de meldingen dat de mail niet bezorgd kan worden.
Zou je die mailservers gaan blokkeren dan kun je ook geen normale mail meer ontvangen van mensen die bv bij die provider zijn aangesloten.

btw een catch-all heb je bv als je een eigen domein hebt en betekent dat de mail die aan een (nog) niet bestaand emailadres van jou domein wordt verzonden, niet wordt gebounced maar wordt doorgestuurd naar een vooraf ingesteld emailadres.

Stel je bent eigenaar van het domein ikbenaardig.nl
dan betekent catch all dat ALLE mail die naar een emailadres wordt verstuurd wat eindigd op @ikbenaardig.nl en die niet in de mailserver als bestaand account wordt herkend, wordt doorgestuurd (geforward) naar een adres wat je daarvoor hebt opgegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan