vreemde fouetn bij systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Pentium IV 3.0 Ghz
1024Mb intern
256mb videokaart Geforce 6600
enz.

Ik maak een lang verhaal kort.
6 mnd. geleden opnieuw geinstalleerd omdat de pc zomaar stopte, nu doet hij dat weer.Zonder melding van iets, ook in de logboeken niets.

Daarna kan ik de pc niet meer opstarten in veilige modus, na 10 keer lukte dat wel.
Systeemherstel van dagen geleden lukt niet, wordt niet afgemaakt.
Systeemherstel van juni lukt ook niet meer.

Ik weet niet wat het is.

Ben nu windows opnieuw aan het installeren en er viel mij iets op omdat ik aan het testen ben met ander geheugen maar ook andere videokaart.
En als ik een andere videokaart installeer dan komt windows met de melding dat hij iets nieuws heeft gevonden en installeerd dan een standaard VGA controller, dat is prima maar wat niet goed is lijkt mij het volgende, als ik die 256mb geforce kaart erin stop dan komt windows wel met een melding maar vind vervolgens niets en installeerd dus helemaal niets.
Bij adapter staat ook niets vermeld.

Is dit wel normaal vraag ik mij af, heb het nog niet eerder meegemaakt.

Over de problemen met systeemherstel hoeven wij ons niet meer te buigen, want je bent al opnieuw aan het installeren....

Windows heeft geen antwoord op al die verschillende videokaarten en installeert dan gewoon een standaard VGA krakkemikkig controllertje.... dat is normaal... Bedoeling is dat de gebruiker dan zelf de bijbehorende drivers installeert en dan komt alles goed...

Vreemd is dat Windows die GForce niet ook van dat drivertje voorziet.. maar Bill's wegen zijn ondoorgrondelijk... dus waarschijnlijk staat dat ding gewoon [met een geel ?] bij "overige apparaten.. Gewoon toch even die drivers installeren en dan zal alles "reg" komen [zoals de oude Kruger al riep]....

Bedankt voor de reactie, heb er wel niets aan maar goed.

Ik lees nog net even je startpost door.

...... als ik die 256mb geforce kaart erin stop dan komt windows wel met een melding maar vind vervolgens niets en installeerd dus helemaal niets.
Bij adapter staat ook niets vermeld.

Is dit wel normaal vraag ik mij af, heb het nog niet eerder meegemaakt.

Dit is goed. Windows kan namelijk zelf niks installeren omdat de GF6600 drivers geen onderdeel van windows zijn. Windows heeft alleen maar standaard VGA drivers.

Voor je 6600 kaart moet je op de Nvidia site drivers downloaden en die installeren.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93.html

Deze drivers zijn geschikt voor je kaart. (Ben ervan uitgegaan dat je windows XP hebt, want dat had je niet vermeld, maar aan het automatisch detecteren van hardware te zien, denk ik het wel ;))

Er wordt helemaal niets geinstalleerd , als ik bij adapter kijk dan staat er normaal standaard VGA bla bla bla, maar er staat helemaal niets , ook bij beeldscherm staat dan niets.Je kunt dus ook niet naar de eigenschappen kijken en om dan de beol bij te werken zeg maar.

Ik begrijp ook wel dat ik drivers moet installeeren maar daar gaat het hier niet om.
Ik vind het vreemd dat de pc na ongeveer elk half jaar hetzelfde probleem heeft [met legale software].
Zoals ook al aangegeven kun je ook systeemherstellen niet doen omdat het niet wordt afgemaakt.
De schijf is dik in orde volgens powermax van maxtor.

Er wordt helemaal niets geinstalleerd , als ik bij adapter kijk dan staat er normaal standaard VGA bla bla bla, maar er staat helemaal niets , ook bij beeldscherm staat dan niets.Je kunt dus ook niet naar de eigenschappen kijken en om dan de beol bij te werken zeg maar.
Die link naar die drivers is een download die je op kunt starten, daar hoef je helemaal niet voor naar eigenschappen toe. Dat start je op en installeert zichzelf.

Ik begrijp ook wel dat ik drivers moet installeeren maar daar gaat het hier niet om.
Ik vind het vreemd dat de pc na ongeveer elk half jaar hetzelfde probleem heeft [met legale software].
Zoals ook al aangegeven kun je ook systeemherstellen niet doen omdat het niet wordt afgemaakt.
De schijf is dik in orde volgens powermax van maxtor.
Daar is verder met het kleine beetje gegevens dat je post ook helemaal geen antwoord op te geven. Zeker een regelmaat van 1 x per half jaar is natuurlijk iets waar je niks mee kan, alleen maar gokken.

Hoezo kleine beetje, meer info heb ik niet.
Dit is wat er gebeurt .

Maar ik gooi hier een slotje op .

Hoezo kleine beetje, meer info heb ik niet.
Dit is wat er gebeurt .

1: systeemgegevens niet helemaal compleet
2: Eens per half jaar? Exact een half jaar? Hoelang heb je de PC al?
Ben nu windows opnieuw aan het installeren en er viel mij iets op omdat ik aan het testen ben met ander geheugen maar ook andere videokaart.
3: Wat voor ander geheugen?
4: Wat voor andere videokaart?

Daarna kan ik de pc niet meer opstarten in veilige modus, na 10 keer lukte dat wel.
Systeemherstel van dagen geleden lukt niet, wordt niet afgemaakt.
Systeemherstel van juni lukt ook niet meer.
Wel eens gehoord van virussen en spyware.

Maar ik gooi hier een slotje op.

Leuk voor degenen die de moeite nemen je te helpen. :confused:

succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan