Vreemde IP nrs. in mijn Http server??

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik gebruik dus File Share Pro en HFS als Http servers om vrienden en kennissen gebruik te laten maken van mijn vooral muziekbestanden op een externe schijf.

Ik heb ook een router...die heeft een bepaalt ip nummer: 192.168.0.XXX daarvan is de poort opengezet naar File Share Pro. Mijn firewall, Sygate Pro, opent zijn poort automatisch en verbind door naar mijn externe ip 24.XXX.214.XXX.

Echter, sinds een dag op 2 valt het me op dat er een aantal interne (router) ip nummers bij staan in File Share Pro en bij HFS en dat het programmaa bijopstarten dan ook eerst verbinding wil maken met die vreemde ip nummers.....

In mijn routerinstellingen die ik net heb nagekeken blijft het forwarden gewoon op het orignele nummer, daar staat ook geen andere bij.

Ik probeer te verklaren hoe die 2 vreemde interne ip nummers erbij kunnen komen...

Kan iemand mij iets verder helpen?

groet,

:thumb:

kan het zijn dat jouw Router jouw pc een bepaalt ip nummer geeft en dat dit ip nummer om de zoveel tijd verandert?, hangen er meer pc's in jouw netwerk kan namelijk zijn dat deze ook het netwerk afzoeken..

Er draaien op mijn account bij een provider 3 computers op die router, mijn eigen computer vast en dan 2 computers van de buurman (soms zelfs 3 geloof ik) via USB sticks draadloos.

Voorheen altijd met ip nummers in de range, dus mijn eigen eindigt met 102, die van hun 101, 103 en soms 104....maar nu heb ik ip nummers die heel anders van structuur zijn....

Kan het zijn dat iemand anders van buiten probeerde op mijn router te komen?

Die is wel via WPA afgeschermt?

Thanks tot zover...

Je kan proberen om er ene Static ip adres van te maken zodat deze neit meer door de dhcp word uitgezocht maar jou pc neemt gewoon bijv: het ip 192.168.X.102
en daar blijft hij dan naar doorverwijzen

EDIT: Hoe beginnen de ip's? toch niet met 169...

Neen, die beginnen ook met 192....

Ik zal inderdaad wel is gaan rondkijken in mijn router, is zien wat ik daar kan doen.

bedankt tot zover.

groet,

Stom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had VMWare geinstalleert, uiteraard heeft die zijn eigen IP nummers.......

Bedankt voor de reacties,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan