vreemde kleur bij afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansie59

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Ik gebruik een HP photosmart C5280 all-in-oneprinter en krijg de laaste week vreemde afdrukken:van een kleurentabel wordt de oranjekleur rose weergegeven en een afbeelding met verschillende kleuren wordt helemaal rose afgedrukt.Ik gebruik geen originele hpcartridges maar de goedkopere uit de winkel,die meer inkt schijnen te bevatten.Zwart afdrukken gaat prima.Wat zou het euvel kunnen zijn?Ik heb ook al geprobeerd mijn printerinstellingen te veranderen,maar dat leverde niets op.Wie kan helpen?

Dat duidt er op dat een kleur op is. De drie beschikbare kleuren worden gemengd om iedere kleur te kunnen weergeven samen met wit en zwart. Het kan ook wezen dat één van de drie spuitmondjes verstopt zit omdat de printer kennelijk niet aangeeft dat de inkt op is. Je kan de spuitmond even in een dun laagje lauw water of ammonia zetten, naar beneden schudden en herhaaldelijk de spuitmond licht afvegen aan een tissue tot je daarop de drie kleuren ziet. Het kan nodig zijn om de inkt zelf de laatste restjes te laten oplossen of om de spuitmond door het stuurprogramma te laten reinigen. Bij het laatste wordt alleen wel heel veel inkt weggespoten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan