"vreemde mail"

Status
Niet open voor verdere reacties.

virtually

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2002
Ik krijg de laatste dagen nogal wat "vreemde" mailtjes.

Het betreft berichten, die naar mij teruggestuurd worden omdat de afzender/ontvanger niet bestaat, maar ik heb ze zelf nooit verstuurd.

Het zal wel komen door een virus, dat zijn eigen afzenders genereerd.

Het probleem is dat het mijn hoofdaccount van @home betreft, die ik dus niet kan wijzigingen.

Maar is het mogelijk dat iemand in de VS of elders in de wereld, hetzelfde emailadres kan hebben, als mijn hoofdaccount, het lijkt mij sterk.....

Groetjes

Laatst bewerkt:
Dit lijkt idd op een virus , zou ff scannen als ik jou was en doe voor die tijd ff een update van je virusscanner.

Probleem is dat het versturen van emailtjes onder iemand anders zijn/haar naam niet zo'n probleem is. In de eigenschappen van het mailtje kan je meestal wel achterhalen wie het bericht verstuurd heeft.

Heb je zelf misschien een trojan/virus dat mailtjes verstuurd?

Het is uitgesloten dat ik zelf een virus heb, dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen, met mijn huidige security instellingen. Alles is up to date, zowel NAV2002, ZAP, TrojanRemover, SpyBot, etc,etc.

Ik denk eerlijk gezegd aan iemand anders die besmet is door een virus met een eigen SMTP engine... Ik kan helaas niet meer achterhalen waar de mail vandaan kwam..... :-(

Je hebt virussen die als afzender een adres pakken wat in je adresboek staat, dus iemand die jou in zijn adresboek heeft staan kan dat virus hebben en zo kom jij dan weer aan die vreemde mailtjes.

Volgens mij heeft dit allemaal te maken met een virus. En dan zeg ik niet dat jij zelf bent geinfecteerd met een virus....
Maar als de huidige virussen binnenkomen op een systeem, dan sturen ze zichzelf door naar mensen uit het adresboek van het geinfecteerde systeem, en als afzender nemen ze ook willekeurige namen uit het adresboek (of stellen die samen uit het adresboek).
Op die manier kunner er dus e-mails met het virus worden verstuurd uit jouw naam, zonder dat er iets vanaf weet, en zonder dat jouw computer geinfecteerd is.
(kort samengevat: Iemand die jou in zijn/haar adresboek heeft staan is geinfecteerd)

Dat vermoeden had ik ook al, dat een andere besmet is met mij evt. in zijn adresboek.

Jammer dat ik de mail al heb gedelete, anders had ik aan de hand van het IP-adres diegene kunnen achterhalen die besmet is. Helaas pindakaas.....

Iig bedankt voor de reacties.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan