Vreemde mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Een vriend van mij heeft het volgende probleem. Ik laat hem zelf even aan het woord.

"Zonder het te weten verzend ik e-mails naar niet bestaande e-mailadressen.
Dan ontvang ik van de postmaster een mail houdende de kennisgeving dat ik op een bepaald tijdstip een mail heb verzonden naar bijv. 1111111111122o/mm..,@mmmm en dat dat adres niet bestaat."

Als aanvulling: Hij krijgt soms 20 van deze meldingen op een dag.
Dit is nu al weken! aan de gang. Hij weet niet hoe dit probleem op te lossen. Ik ook niet.
Vandaar dat we de hulp van het forum inroepen.
By the way! De vriend gebruikt Outlook Express. Maar dat zal wel niet zo veel uitmaken, denken wij.

Weet u een oplossing?

met een vriendelijk groet,

Jac Art

Een Hijacklogje plaatsen op de website van Nucia zal wel helpen denk ik.

Dit kan een aantal oorzaken hebben. Je vriend zijn mail adres wordt gebruikt als return adres voor SPAM wat vanuit een ander adres verstuurd is. Dan is hier helaas niet veel aan te doen. Via de berichtheaders kun je hier wel achter komen.

Een andere mogelijkheid is dat er malware op zijn PC zit die de SPAM vertuurd vanuit zijn mailbox. Goed scannen met Malwarebytes Antimalware en een goed virusscanner en daarna nog met een online virusscanner en alle infecties opruimen is dan het devies.

De derde mogelijkheid is dat de SPAM vanuit je mailbox wordt verstuurd omdat iemand je userid en wachtwoord te pakken heeft gekregen. Dan helpt het wijzigen van het wachtwoord en vergeet dan ook eventuele self serve vragen waarmee je je wachtwoord weer kunt ophalen niet te wijzigen. De kans is groot dat de hacker deze dan ook weet.

Dank voor de respons en advies!!!!

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Het vreemde is dat er mails worden verzonden naar niet bestaande,merkwaardige en ongelooflijke adressen.

We hebben ons inmiddels ook aangemeld op het Nucia forum.

De suggesties van Digger 36 nemen we mee en kijken of we daar iets mee kunnen doen.

Dank allemaal!

Jac Art

Ik onderschrijf tot op zekere hoogte de reactie van Digger26, alleen als je leek bent zou ik eerst Nucia doen.
Probleem is namelijk dat de genoemde tools hun werk best wel goed doen, maar als er één of meerdere dingetjes achterblijven, is het voor de mensen van Nucia veelal lastiger om een oplossing te vinden dan wanneer het 'kwaad' in zijn oorspronkelijke en volledige omvang nog aanwezig is.
Soms, in mildere vormen van besmetting, is het cleanen met genoemde tools voldoende.

Eens met Pasja..., het is altijd goed voorzichtig te zijn. Als men gebruik heeft gemaakt van geavanceerdere technieken als rootkits ga je het zo niet oplossen en daar kan Nucia weer uitkomst bieden.

Dank allemaal! Het is goed dat het Helpmij forum er is!!!

Ik heb intussen op mijn eigen pc Antimalware geinstalleerd en laten scannen. Resultaat:
1 Trojan Horse en 10 spyware's

Nu de PC van mijn vriend nog, maar dat doen we morgen. Eens kijken wat dat voor rommel oplevert!

Welterusten allemaal en tot een volgend maal!

Met een vriendelijke groet,

Jac Art

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan