vreemde mappen in xp niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo.

vooraf excuus voor dit lang verhaal, maar dan weten jullie helpers wat er zich vooraf heeft afgespeeld.

ik heb een schone xp home edition instalatie gedaan, en inmiddels weer mijn vertrouwde programma's geinstalleerd.

na enkele weken ging het goed, tot ik tot heden problemen hebt.

het volgende:

ik heb 1 hardeschijf opgesplist in 2 stukken "c:windows" en "d: programma's"

nu heb ik onregelmatig ergens last van een automatische reboot.

er komt 1sec een blauwe scherm in beeld met veel witte tekst en deze verdwijnt in een mum van tijd en de pc herstart zich opnieuw op. vervolgens komt hij in windows en zecht dat hij hersteld is van een ernstige fout.

nu heb ik dit aangepast in xp dat de pc niet automatisch met herstarten en die fout moet blijven weergeven tot ik hem pas weg klik. (gevonden op google hoe dat moest)

afijn...

ik heb nog geen last gehad tot heden, maar heb nu weer iets ergs raars.

ik heb een stuk of 6 mappen op mijn gedeelde d schijf staan, met een nummer als map naam. en daarin zaten submappen: "amd64" en "i386"

ik probeerde alles te verwijderen blijft er 1 hardnekkige map over.

met de naam: 440890bcf630bdab3129c8a683 en exact de zelfde subappen als hier boven beschreven. de meeste bestanden daarin eindigen op de extensie .dll

ik heb eens google gekeken en ondervond dat het mogelijke updates zijn van xp.

maar waarom plaats hij ze niet in c: windows :rolleyes:

maar wat mijn probleem is en wat ik vragen wil:


hoe haal ik deze map uit mijn d schijf ???

verwijderen lijkt mij dat je geen software nodig moet hebben. en kans op terug keer is dan net zo groo omdat ik al circa 5 mappen wel heb kunnen verwijderen, ze worden ergens door geinstalleerd.

oja... ik kom metgeen mogelijkheid in de veilige modus, f6, f8 niets werkt, ik krijg dan te zien als ik f8 bv doe welke opstart ik wil gebruiken diskette station, cd rom speler, hardeschijf of de dvd speler... ik kies dan de hardeschijf, maar kom niet in de veilige modus daarmee....

dit probleem kan ik misschien zelf nog wel googlen.

maar hoe je die mappen kunt verwijderen is mij een raadsel.
vooral hoe komen ze daar?
en wat doen ze daar?
 
Kijk eens in die mappen. Zal wel een .INF bestand instaan ergens, en als je die dubbelklikt weet je waarvoor die map er staat.

[Goede kans is dat het een update betreft van Microsoft Office, namelijk de installatie van een XPS 'printer'.]

Goed, wegkrijgen kan op de volgende manier: Wordt eigenaar van die map en alles wat er onder staat. Kijk hier hoe je dat kunt worden.
M.b.t. je F8 verhaal: Zo te zien druk je te vroeg op F8, waardoor je het opstartmenu van je pc te zien krijgt. Als je wat langer wacht, en dan F8 doet, dan zou je de keuzes van Veilige modus etc. moeten krijgen. Alternatief kun je kiezen voor opstarten van Harde schijf, en dan direct meerdere keren F8 doen om het XP opstartmenu te krijgen.

Tijs.
 
Kijk eens in die mappen. Zal wel een .INF bestand instaan ergens, en als je die dubbelklikt weet je waarvoor die map er staat.

[Goede kans is dat het een update betreft van Microsoft Office, namelijk de installatie van een XPS 'printer'.]

Goed, wegkrijgen kan op de volgende manier: Wordt eigenaar van die map en alles wat er onder staat. Kijk hier hoe je dat kunt worden

Tijs.

er staat alleen de volgende extensies in:

filterpipelineprintproc.dll
msxpsinc.gpd
msxpsinc.ppd
msxpsdrv

en zo div bestanden met bovenstaande extensies.

via veilige modus (toch gelukt via msconfig>>boot.ini>>safeboot)
is dit niet te verwijderen.

en hoofdgebruiker worden? dit ben ik al, maar ga nogmaals in veilige modus eens kijken hoe ik eigenaar wordt van die map. maar zeg al... ben de enigste hoofdgebruiker.

p.s. ja die printer zecht me wel iets.
ik heb problemen gehad met mijn oude printer hiero, kreeg hem maar niet geinstalleerd, nu wel. maar ontdekte vandaag een vaag iets... er stond een 2e erbij die ik niet herkende. ik dacht dit geeft dus het probleem. kreeg hem simpel verwijdert. maar noch die mappen op "d" niet.:confused:

ik heb geen vertrouwen meer in dat ik straks een systeem herstel moet doen of de pc moet formateren.
 
Omdat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd zijn andere gebruikersnamen van toepassing. Die hebben standaard geen toegang op bestanden van een vorige XP installatie.

Wat je moet doen is Eigenaar worden van de mappen en de daarin besloten bestanden.

Instructie:
Heb je XP Professional, dan hoeft onderstaande instructie niet in Veilige modus
Heb je XP Home (of werkt het om welke reden niet in XP Professional), ga dan in Veilige modus:

Veilige modus: Na het BIOS scherm herhaaldelijk op F8 toets drukken totdat je het XP 'opstartscherm' krijgt, waar je kunt met je pijltjestoetsen kunt kiezen voor (o.a.) Veilige modus. Kies daar Veilige modus en druk op Enter.

Eigenaar worden: Rechtsklik op de map die je nu niet openen kunt, en kies Eigenschappen. Kies dan het tabblad Beveiliging. Klik daar op de knop Geavanceerd. Klik het tabblad Eigenaar. Klik in het keuzevenster waar gebruikers en gebruikersgroepen van je pc staan op Administrators, en vink ook aan "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen"
Druk op Ok.

Zie de bijlage.

attachment.php


Zodra alles gedaan is, heb je weer rechten op de map en de daarin besloten bestanden.

Succes,

Tijs.

Hier de quote van Tijs (dnties) Hoe eigenaar te worden
 
Hoofdgebruiker kan wel.

Maar SYSTEM kan eigenaar zijn.

Dus volg de stappen van dnties. En probeer het nog eens.
 
Hoofdgebruiker kan wel.

Maar SYSTEM kan eigenaar zijn.

Dus volg de stappen van dnties. En probeer het nog eens.

gelukt!:thumb::thumb::thumb::D

idd. veiligemodus en dan adminstrator account... heb je bij de mappen inderdaad staan, beveiliging.

de mappen zijn weg...

vreemd dat ze daar terecht zijn gekomen.

ik houd dit in de gaten anders open ik dit topic wederom opnieuw.

bedankt allemaal.
 
Graag gedaan.

Daar zijn we tenslotte voor.

Zonder Tijs (dnties) was het niet gelukt ;)
 
Dit is een bekend 'probleem'. Daarom dacht ik meteen aan de XPS printer-driver, die als Windows Update aan je PC is toegevoegd. Ik kende namelijk je probleem...

Fijn dat het je allemaal gelukt is met de tips. :D

Wat mij betreft sluit je deze discussiedraad nu af (als je dat nog niet gedaan had): Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Stiekem toevallig ook de achtergrond van die map gevonden (inderdaad Windows Updates). Uit deze link:
Known issues
Issue 1
After you install the .NET Framework 3.5 SP1 in Windows XP or Windows Server 2003, there is an arbitrary folder that is generated in the root of drive C. This folder contains two subfolders that are named amd64 and i386. These two subfolders both include the following files:

* Filterpipelineprintproc.dll
* Msxpsdrv.cat
* Msxpsdrv.inf
* Msxpsinc.gpd
* Msxpsinc.ppd
* Mxdwdrv.dll
* Xpssvcs.dll

These files were pending to be deleted from the XPSEPSC installation.
Resolution
To resolve this issue, delete the folder manually.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan