vreemde melding access runtime

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Op een systeem is Microsoft Access 2003 geinstalleerd geweest. Er is nu een nieuwe toepassing in Access 2010 gemaakt; deze zal werken onder Access Runtime. De frontend staat op de c_schijf; de backend op een nas-server. Inmiddels is Access 2003 verwijderd.

Access Runtime is nu geinstalleerd. Direct na het starten van de runtime-applicatie verschijnt de volgende melding:

"De huidige map kan niet door Microsoft Access worden gewijzigd in \\[ip-adres]\[sharenaam]\[gebruikersnaam]\[mapnaam]. Geef een geldig station op en zorg ervoor dat het pad niet langer is dan 260 tekens. . Daarna kan ik op OK klikken.

Tussen de [] staan echte namen die binnen het netwerk voorkomen.

Binnen de applicatie wordt helemaal niet naar een dergelijke map verwezen. Het ip-adres zou het adres van een nas-server kunnen zijn. Ik heb geen idee waar deze melding vandaan komt.

Kan het zijn dat in het 'oude' access enige verwijzing is voorgekomen en dat die is blijven 'hangen'. Hoe voorkom ik deze melding.

Overigens, als ik op OK klik, gaat de applicatie gewoon verder. Het enige lastige is dus dat ik elke keer op OK moet klikken.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf net een NAS (Synology DS210J) geinstalleerd en loop min of meer tegen dezelfde issues aan. Het punt is dat je de gebruikers van je applicatie rechten moet geven op je NAS. Bij mij was het eenvoudig op te lossen door een gemeenschappelijke map aan te maken en iedereen lees en schrijf rechten op die map te geven. Dezelfde rechten heeft een gebruiker van jouw applicatie ook nodig.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan