Vreemde melding voor het openen van configuratiescherm??

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvel400

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Hallo allemaal,

Wanneer ik mijn configuratie scherm wil opstarten komt hij een aantal keren met een melding zie bijlage door een aantal keren dit weg te klikken start het configuratie scherm alsnog wel op maar ik vind dit wel irritant.:evil:
wie o wie heeft hier een oplossing voor.
Alvast weer bedankt voor de reacties.

Bijlagen

Volgens die melding moet je je hardwareversnelling op maximaal zetten.
Dat kun je hier doen:

Configuratiescherm > Multimedia(Win98)/Geluid & Multimedia(Win2000,ME)/Geluid & Geluidsapparaten(WinXP) > Geluid/Audio > Afspelen Geavanceerd > Prestaties > Hardwareversnelling.

Guus.

zie ook de bijlage.............
(OS XP)

Bijlagen

• sound.jpg
    sound.jpg
    44 KB · Weergaven: 36
Als dit zomaar ineens optrad en je verder nergens last van hebt, kun je systeemherstel nog proberen.
Als er ook nog andere rare dingen gebeuren zou ik eens op virussen en spyware scannen.

Guus.

Lukt het nog niet met systeemherstel probeer dan de system file checker. Steek de windowscd-rom(geen recovery windows cd-rom). Ga naar uitvoeren en typ daar sfc /scannow en druk op enter. Nu worden corrupte bestanden vervangen net dat beschadigde bestanden hersteld worden.

Hallo Guus

Ten eerste bedankt voor je snelle reactie:thumb: ,maar ik heb via antispywareoffensief een logje laten nakijken en die was schoon dus als het goed is heb ik geen last meer van spyware en ik heb mijn pc laten scannen door diverse virusscaners zoals norton, nod32 en ook online scanner zoals housecall of panda scan had geen virussen.
Ook door hitman pro had ik geen problemen.
Toch als ik mijn configuratiescherm wil opstarten komt het weer met die melding?????????:evil:
wie heeft hier een oplosing voor .Hellaas werkt systeem-herstel ook niet:evil:
Iedereen alvast weer bedankt voor de reacties.

Hallo Nielsvds,

Ja dat heb ik ook geprobeerd helaas geen verandering maar bedankt voor reactie.:thumb:

OK, andere benadering van het probleem:

heb je een externe geluidskaart (PCI) aan boord ?
Zo ja, heb je in het bios het onboard sound uitgeschakeld staan? (voor zover er sound on board is)

Hallo Pasja,

Nee ik heb geen externe geliudskaart ik heb een aldi pc MD 8008 waarbij de geluidskaart on board zit en deze is ingeschakeld in de bios.

Dan een andere poging:
ga naar hardware in het apparatenscherm en klik op het icoontje van geluid / sound. Verwijder daar ALLES wat met geluid te maken heeft en wees niet bang, Windows "pikt" alles weer op na een herstart van de pc. (Als Windows na het verwijderen van 1 "ding" vraagt om een nieuwe opstart dan dit NIET doen. Eerst alles verwijderen en dan pas opnieuw starten)

Zorg wel dat je de Windows CD en de eventueel met de machine meegeleverde CD van de Aldi bij de hand hebt -> Windows zou erom kunnen vragen bij de herinstallatie van de drivers.

Laatst bewerkt:
enne........... mijn opmerking m.b.t. "wees niet bang" gaat natuurlijk alleen op als er met de machine geen "vreemde" dingen aan de hand zijn, zoals bijvoorbeeld defecte hardware of toch een verborgen en "eng" virus.

Daarnaast mogelijk nog een door niemand gestelde vraag:
"Hoe komt 't dat de machine dit nu zo opeens doet? Heb je recentelijk software en/of hardwarematige aanpassingen aangebracht of andere redelijk ingrijpende dingen aan de configuratie veranderd? Ik geloof namelijk niet dat bij een normaal goed werkende pc, een dergelijk probleem zich zomaar "spontaan" voor gaat doen..............?"

alles, behalve de 2 medion regeltjes, de videocodecregel en de legacyvideoregel

de spelpoort zou je ook kunnen laten staan, maar dat maakt niet veeluit -> wegdoen of laten staan.

OKe Pasja dat ga ik morgenvroeg dus doen!!
Bedankt alvast weer:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo Pasja,

Inderdaad was dat de oplossing.Ik heb de realtek AC`97 driver verwijderd en daana weer de pc opgestart en toen was eindelijk die vervelende melding weg mijn dank is groot:thumb: dank u

En Nielsvds bedankt voor die site want daar kan ik heel wat in terug vinden.:D
Allemaal bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan