Vreemde meldingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mo76
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mo76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Hallo,

Kan iemand misschien het volgende voor mij verklaren; ik heb een android telefoon, Samsung Galaxy.
Ik krijg regelmatig (bijna altijd, maar soms ook niet) beveiligingswaarschuwingen wanneer ik inlog bij hotmail en facebook. Alleen bij deze 2 sites ontvang ik regelmatig de volgende meldingen; "het certificaat is niet afkomstig van een betrouwbare authoriteit" of "de naam van de site komt niet overeen met de naam op het certificaat".
Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen? Zou er spyware op mijn telefoon kunnen zitten?

Haha, misschien stomme vraag hoor, maar is je tijd wel goed ingesteld op je telefoon? :p
Vaak kunnen certificaten niet worden geverifieerd omdat de begintijd van het certificaat verder is dan de huidige tijd op je device.

Bedankt alvast voor het antwoorden!

De datum en tijd zijn juist ingesteld op mijn telefoon. Ik kan de certificaten ook bekijken wanneer ik zo'n melding krijg. En dan staat er dat het certificaat is uitgegeven op, ik geloof, 13 juli 2013 en geldig tot 14 juli 2014.

Dat ik vraag of er misschien spyware op mijn telefoon zou kunnen zitten, is omdat mijn telefoon geheel gebruiksklaar is gemaakt door iemand die, nu blijkt, de boel behoorlijk oplicht. Hij heeft mijn telefoon ergens in maart helemaal ingesteld en toen belazerde hij alles en iedereen al, alleen wist ik dat nog niet.

Ikzelf heb totaal geen verstand van dit soort dingen, maar de persoon die mijn telefoon gebruiksklaar gemaakt heeft voor mij, is bijzonder handig met computers.

Ik krijg de meldingen ook alleen wanneer ik inlog bij hotmail en facebook.

Deze persoon had in het verleden ook volledige toegang tot mijn laptop, die op het laatst erg traag opstartte en ook allerlei "kuren" had. Wanneer ik mn virusscanner (AVG) erop losliet, werd er nooit iets gevonden.
Ik heb mijn laptop niet meer gebruikt sinds het contact met deze persoon zo'n 3 maanden geleden is verbroken. De laptop staat met de rest van mn inboedel ergens opgeslagen vanwege een verhuizing, maar zodra ik er weer bij kan, wil ik die ook even laten nakijken.

Ik heb nu op mijn telefoon ook 2 virusscanners (AVG en Avira), maar die vinden geen bedreigingen op mijn telefoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan