vreemde opstartpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
1.217
Voor een vriend stel ik de volgende vraag:

Na het bezoeken van de site http://freednshost.info/

krijgt hij deze pagina als startpagina. Als hij dit wil veranderen in bv altavista dan krijgt hij dit als startpagina: http://freednshost.info/page/www.altavista.nl

Als hij in het register kijkt en zoekt op freednshost, kan hij niks vinden. Er staan ook icoontjes op het bureaublad die niet te verwijderen zijn. Als hij msconfig uitvoert en kijkt bij de opstart, dan kan hij ook niet sapart vinden ( dat kan ook komen omdat hij niet weet wat hij zoekt natuurlijk)

Wie kan mij een oplossing adviseren?
 
ehw, kan je misschien iets duidelijker zijn, wil hij nu een andere startpagina, want dat kan toch gewoon op je browser: Extra -> internet opties -> startpagina.
Maar denk niet dat dat het probleem is, er zijn wel meer van dit soort sites je hebt het zelf niet in de gaten maar er komen allemaal programmatjes op je pc, soms zijn deze te verwijderen via "software" in je configuratie scherm, soms moet je eerst naar een site om de uninstaller te halen. Laat me even weten wat er nu precies moet gebeuren.
 
Bandjee,

Hij heeft na het bezoek van de pagina's die ik eerder heb genoemd er last van dat hij een soort startpagina van die site heeft. En hij heeft ook icoontjes van die sites op zijn bureaublad. Hij heft geprobeerd de stratpagina te veranderen in interet opties maar dat helpt niet.

ik kan hem natuurlijk laten scannen op spyware....
 
Dat lijkt me een heel goed plan ja, eventjes ad-aware er over heen draaien kan nooit kwaad igg :)
 
Geplaatst door slofje
ik kan hem natuurlijk laten scannen op spyware....
Inderdaad op spyware laten scannen, eventueel een Hijack this log plaatsen van zijn pc.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 4) <--klik.

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan