Vreemde opstartproblemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Vreemde opstartproblemen.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hier een pc van iemand net nieuw geinstalleerd, nieuwe onderdelen, nog helemaal niet aangesloten op internet, dus spyware kan het niet zijn, maar het volgende vreemde verschijnsel is aan de gang.
Wanneer ik die pc afsluit gaat dat gewoon normaal en heel snel. Wanneer ik dan vervolgens die pc weer aan ga zetten middels de aan/uit knop dan is na het welkomscherm het bureaublad aan de beurt ( je weet wel dat grasveldje WinXPprof ) alleen duurt het dan een kwartier voordat de pictogrammen verschijnen, om vervolgens gewoon normaal alles te kunnen doen.
Als dan start / afsluiten en die pc opnieuw wordt opgestart, dan gaat dat gewoon wel snel, in 25 seconden.
Maar helemaal uitzetten en daarna weer aanzetten leid tot dit vreemde verschijnsel.
Wat zou dat kunnen zijn en hoe is dat eventueel op te lossen ?

Ik heb er ander geheugen ingeprikt om te testen en dat geeft geen resultaat. Ander geheugen omdat ik weet dat die reepjes goed werken. Memtest duurt mij op dit moment te lang.
Maar zoals gezegt geen resultaat helaas.

Zijn er soms al USB apparaten op aangekoppeld? (Muis, tob,...)?
Zoja koppel die dan is even af.

Nee geen usb apparaten.
Het is een schone installatie.
Ik heb de indruk dat ik de volgorde van installeren niet helemaal coorect gedaan heb want via systeemherstel ben ik stapje voor stapje aan het teruggaan naar het punt dat het mis is gegaan en volgens mij zit ik op goed spoor.
Ik vertel je straks nog wel van wat en hoe.

Beetje laat maar ik zou er nog op terug komen.
Het is opgelost. Ik had een beetje teveel getweakt en bovendien XPantispyware maar verwijderd, want dat was waarschijnlijk de boosdoener . Hierna waren de opstartproblemen opgelost.
Het lag dus aan een proggie wat problemen veroorzaakte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan