vreemde partities (linux)

Status
Niet open voor verdere reacties.

christiaananton

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2006
Berichten
2
geachte forum leden".
ik heb voor mijn kind een oud computertje gekocht compleet met XP erop
maar bij nader onderzoek met Everest home zie ik tot mijn verbazing een 3 tal partities staan met Lunix (zie afbeelding)Everest Home.jpg
deze dacht ik te kunnen verwijderen met Partition Magix maar als ik deze op start krijg ik de volgende melding (zie afbeelding)PartitionMagic.jpg
Heeft er iemand een idee hoe ik deze kan verwijderen zodat ik deze ruimte weer kan benutten?

bij voorbaat dank
Christiaananton

christiaananton@gmail.com
 
Als het alleen over verwijderen gaat dan kan je dit ook gewoon onder windows doen.
configuratiescherm > systeembeheer > schijfbeheer daar ergens.
Ik weet het eigenlijk niet juist staan omdat ik een linux gebruiker ben. Meschien dat iemand anders het juist kan zeggen.
 
Kun je ze neit gewoon verwijderen in schijfbeheer? Dan komen die 4 als unallocated te staan en dan maak je daarvan een nieuwe partitie. 10 minuutjes werk:)(behalve als je snel formatteren niet aanvinkt, maar tijdens het formatteren hoef je er niet bij te zijn.)
 
skelle zei:
Kun je ze neit gewoon verwijderen in schijfbeheer? Dan komen die 4 als unallocated te staan en dan maak je daarvan een nieuwe partitie. 10 minuutjes werk:)(behalve als je snel formatteren niet aanvinkt, maar tijdens het formatteren hoef je er niet bij te zijn.)
Dat zeg ik toch !
Maar kun jij hem meschien uitleggen waar het juist staat.
 
Harry Snor zei:
Hallo !

Kan ook prima met Testdisk (met dank aan Lange Pier):http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Succes,

Harry.
waarom een extra programma gaan gebruiken, terwijl het met windows in een paar klikken ook gaat.
Ik ben even op die site gaan kijken en hieruit kan ik niet opmaken dat dit programma partities kan verwijderen.

TestDisk is a powerful free data recovery utility! It was primarily designed to help recover lost partitions and/or make non-booting disks bootable again when these symptoms are caused by faulty software, certain types of viruses or human error (such as accidentally erasing your Partition Table). Partition table recovery using TestDisk is really easy.
 
vreemde partities

allemaal bedankt die op mijn vraag gereageerd hebben
het is me inderdaad gelukt om met schijfbeheer de partitie terug te winnen
en te formateren

dus nogmaals bedankt jongens

Christiaan:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan