vreemde PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

per01

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Hallo allemaal,
misschien dat jullie kunnen helpen.

een tijdje geleden heeft de hond de pc omver gelopen.
tijdens het opstarten hoorde ik de HD een ratelend geluid maken. Gelijk een nieuwe
HD erin gezet en opnieuw windows XP geinstalleerd.

nu wil de PC rechtop staand niet opstarten en draaien maar als ik hem liggend neerleg werkt ie als een trein.

gisteren alles eruit gehaald en schoongemaakt en onderdelen teruggeplaatst.
PC wil opstarten maar na 10 sec. valt ie toch uit,
liggend op zijn zij neergelegd en voila hij draait weer als een trein,

iemnad hier ervaring mee???

Ik zou alle onderdelen in de pc maar even nalopen of alles nog wel goed vast en goed in de benodigde sloten zit!

Brave hond....

Kijk gelijk even naar de ventilatoren...als die blokkeren en het moederbord "ziet" dat dan weigert de hele boel ook....oververhittingsbeveiliging...

Hond al weer geaaid? Of zit ie nog voor straf buiten?

de hond is al weer geaaid,

alles opnieuw installeren en vastdraaien heeft geen zin gehad, wel valt me op dat de ventilator wat plakkerig is en dan niet aan de onderkant (aansluiting met de processor) maar aan de onderkant van de FANbladen.

Plakkerig?

Wat heeft de hond nog meer gedaan?

Haha geintje...maar rook je soms, staat de pc dicht bij de keuken? ...allemaal mogelijke aanslag op de ventilatorbladen.....nicotine, bakvet, enzovoorts....

Niet als kritiek bedoeld hoor, maar het zijn hele normale zaken in gebruikersruimten...je wilt niet weten wat voor nieuwe levensvormen ontstaat in de binnenkant van elektrische apparaten.....

Terugkomend op je "kantelprobleem"....doet-ie helemaal niets rechtop, of piept en kraakt er eerst iets?

ja ik weet wat voor een levensvormen kunnen ontstaan,

omdat het een grote desktop is staat hij op de grond.
een keer per maand schroef ik hem open en maak ik hem van binnen schoon.

als ie staat probeert ie op te starten maar dit lukt niet en hij schakelt zich wer uit.
als je hem op zijn zij legt, werkt ie als een trein.

de plakkerigheid lijkt te komen van de pasta die tussen de processor en de koeler zit.

Ik zou alle onderdelen in de pc maar even nalopen of alles nog wel goed vast en goed in de benodigde sloten zit!

Inderdaad maar misschien wel beter om alles te demonteren, schoon te maken en opnieuw op te bouwen, kun je gelijk alles goed controleren qua kontakt maken of juist niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan