Vreemde pictogrammen

• Onderwerp starter Onderwerp starter BorrY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BorrY

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2003
Hoi,

Ik heb sinds vanmiddag, op mijn bureaublad, voor alle snelkoppelingen hetzelfde pictogram (icon), nl. dat van Cool Edit Pro (een zilvere C met blauwe achtergrond).
Behalve de icons van “deze computer”, “prullenbak”, internet explorer en “mijn netwerklocaties” deze zijn nog zoals ze altijd waren.
Wanneer ik m’n computer opstart laat het bureaublad eerst de oorspronkelijke pictogrammen zien van Nero, Winzip en Winamp etc. Maar na 1 a 2 seconden springen ze over op het CE pro icoon.
Terwijl ik CE pro verwijderd heb.

Daarnaast heb ik in verkenner voor alle aanwezige mappen niet het standaard icoon van het mapje maar het pictogrammetje wat in het bestand shell32.dll helemaal links bovenaan staat.

Ik moet wel zeggen dat ik hiervoor bezig ben geweest met het installeren van de programma’s zoals Macromedia Studio MX, Pc Suite 2001 en wat spellen, die niet helemaal origineel waren.
Ik heb zelf het idee dat het aan de installatie van een van de programma’s ligt, maar het lukt me niet om de oorspronkelijke pictogrammen terug te krijgen.

Ik heb het al geprobeerd door op het icoontje te klikken en dan “eigenschappen” – snelkoppeling en dan ander pictogram te kiezen. Ik kan hier gewoon kiezen uit de oorspronkelijke pictogrammen. Doe ik toepassen en dan OK, maar het pictogram blijft dat van CE pro.

Maar ik heb Ad-aware en Spybot laten draaien maar die konden volgens mij niets vinden. Ik heb mijn schijven gedefragmenteerd. Helpt ook niet

Wie kan mij hier mee helpen, want het werkt echt niet handig. Je kan niet eens goed zien wat nou mappen en bestanden zijn.

Als ik trouwens een nieuwe snelkoppeling aan wil maken, krijgt hij ook gelijk het icoontje van CE pro!!

BVD

BorrY

Bijlagen

• 44559.jpg
    44559.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 48
Ik denk dat jij gelijk hebt, het kan aan een van de geïnstalleerde programma’s liggen. Ergens heb je “ja” geklikt en hierdoor zijn de pictogrammen verandert.
Gefragmenteren help niet.
Je kan nog mogelijke sleutels uit de register verwijderen. Wel VOORZICHTIG!!!
Start, uitvoeren en typ: regedit
Daarna klik 1x op deze computer en klik op Bewerken. Kies: zoeken.
Typ in het zoeken: Cool Edit Pro en dan zoeken.
Wat hij vindt: verwijderen. NIETS ANDERS !!
Herhaal bovenstaande zoekactie op: Deze computer totdat je de melding krijgt dat hij niets kan vinden.
Start PC opnieuw op.
Als pictogrammen nog terug komen, zet de CD-rom van WinME in de PC en laat ME gewoon er overheen instaleren. Daarna moet het goed zijn.

Succ6
Falco

Via het Hijackthis logfile kun je de boosdoener-die al bekend is- volledig en eenvoudig, zonder in het register te moeten manoeuvreren, uit 't systeem krijgen. ME eroverheen installeren is helemaal niet nodig. Cool edit pro is niet minder dan een l**lig stukkie spy/mal/****/ware dat via hijackthis prima is te elimineren.Daarom die aanbevolen thread, want daar zitten de deskundigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan