Vreemde plakkerige rand aan de voorkant de tray

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewoon gewoon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Het gaat om het voorste gedeelte van de schuiflade (tray), direkt achter dat voorste gedeelte van die schuiflade bevindt zich aan de binnenkant een plakrand.
Het lijkt een soort plastic of rubber. Hoe kan ik die plakrand verwijderen?
Het lijkt me dat plakrommel kan overgaan naar de dvd schijven.

Kun je een afbeelding plaatsen?

Hallo

Volgens uw uitleg , lijk je het te hebben over de afdichting die aanwezig is (om te voorkomen dat er stof in het toestel komt) , die verstorven is door ouderdom.

Persoonlijk gebruik ik "brake cleaner" (remreiniger) om te ontvetten van plastic ... remreiniger tast deze niet aan.

Aceton , ether , etc ... wel.

Zuivere wasbenzine is uiteraard ook bruikbaar.

Indien het om deze dichting gaat .... zeker de aandrijfriempjes in het toestel controleren , want deze zullen dan ook in slechte toestand verkeren.

Peter

Ik denk dat het inderdaad de afdichting is, het is een soort plastic, ik maak alles altijd schoon met Muscle ontvetter, dat tast wel eens iets aan. Maar de aandrijfriempjes heb ik nog nooit schoongemaakt.

Vreemd allemaal want mijn andere dvd burner van de andere computer heeft zo'n afdichting niet.

Het betreft de afdichting van de dvd burner Nec 3520a.

Hier zie je een foto maar ik krijg de links niet kleiner. De plakkerige rand zit net achter deze voorklep.

http://www.ebay.com/itm/2nd-12-7mm-...a&pid=100005&rk=1&rkt=6&sd=251271372021&rt=nc

Laatst bewerkt:
Maar, je zegt een tray, je hebt hdd hotswap trays, Dvdspeler trays, ...

Maar, je zegt een tray, je hebt hdd hotswap trays, Dvdspeler trays, ...

Het betreft een dvd burner Nec 3520a die ingebouwd zit in een computerkast. Ik weet niet hoe je het allervoorste van zo'n dvd burner noemt waarschijnlijk zoiets als voorfront van een dvd burner. Net achter dat voorfront zit een stuk plastic achtig iets. Hoe krijg je dat los, zitten daar standaard klemmetjes op of kan je het losknippen.

Zou die burner minder gaan funktioneren?

Het betreft een dvd burner Nec 3520a die ingebouwd zit in een computerkast. Ik weet niet hoe je het allervoorste van zo'n dvd burner noemt waarschijnlijk zoiets als voorfront van een dvd burner. Net achter dat voorfront zit een stuk plastic achtig iets. Hoe krijg je dat los, zitten daar standaard klemmetjes op of kan je het losknippen.

Zou die burner minder gaan funktioneren?

Normaal hangt er aan die bay een voorplaatje (waar er bvb CompactDisc en snelheid opstaat) die je eraf kan halen. je moet je duimen zetten net erachter, en je wijsvingers eronder. Dan kan je dat er normaalgezien af halen. Zo kan je dat afval vegdoen ;)

Je moet wel wat kracht gebruiken, maar wees voorzichtig. Als het breekt, dan gaat je dvdspeler mogelijk te ver naar achter Je kan dat dan oplossen door 'm open te doen en een stuk plastiek te lijmen

probeer nu eerst wat ik heb verteld, en als dat lukt dan kan je het wel oplossen ;)

EDIT: Computerkast? Die adapter die daar op staat is voor een laptop Een laptop heeft toch geen kast o.O

Laatst bewerkt:
Hallo

"Zou die burner minder gaan funktioneren? "

Bij een systeemkast die normale luchtcirculatie bezit , zou het verwijderen van deze dichting zelfs op lange termijn geen probleem mogen opleveren.

Deze dient enkel om eventueel lawaai openen/sluiten tray te dempen , alsook om stof in het loopwerk te voorkomen. (leesoptiek)

Voor het verwijderen dien je enkel de tray te openen , de dichting kun je dan met door mij eerder vermelde middelen snel/eenvoudig verwijderen.

Watte (oorstokje) werkt het vlotste om deze los te weken , in combinatie met een pincet o.i.d. ...

Het front dien je zelfs niet te verwijderen ... is inderdaad slechts op de tray vastgeklikt. (2 weerhaakjes onderaan)

Zelfs met het front verwijdert bestaat er geen kans dat de tray intern te ver in het toestel verdwijnt ...

Peter

Ik heb de afdichting helemaal weggehaald en in de vuilnisbak gegooid.
De brander doet het nog uitstekend. Het was makkelijk om het frontje er van af te halen.

Bedankt allemaal, probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan