Vreemde pop-up waarschuwing openen favorieten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hallo,

Ik weet niet of dit probleempje hier thuishoort, of bij browsers, maar dat hoor ik dan wel.

Als ik uit mijn favorieten een website aanklik, krijg ik eerst een waarschuwing of ik dit bestand wil openen, dit treedt sinds kort op.
Weet iemand hoe ik dit uitschakel? En waar komt dit vandaan?
Alvast bedankt!!
Gr Rick.

Bijlage: printscreen van de melding.

Waarschuwing.jpg

Gebruik je Firefox?

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst maar eens het volgende doen, om te achterhalen wat nu de eigenlijke extensie is van de favorieten:
Open de map met favorieten in CMD.EXE en kijk welke extensie helpmij_nl_url heeft:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> cmd.exe /k cd /d C:\Users\patvi\favorites
In het CMD-venster:
dir /b /s helpmij*.*
Kijk wat er gemeld wordt als gevonden bestand. Als de extensie ervan (dus achter de laatste ".") .url is, dan eens kijken waar de extensie .url mee gekoppeld is (of juist niet meer):
assoc .url
Ik vermoed dat bij jou het dan niet meer is wat het standaard is:
.url=InternetShortcut
maar dat je een foutmelding krijgt
File association not found for extension .url
Is dat laatste het geval, dan zou je een nieuw cmd.exe venster moeten starten, maar dan "Als Administrator uitvoeren" en daarin doen:
assoc .url=InternetShortcut
en daarna kijken of het gedrag van je favorieten gerepareerd is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@heinflhs Ik gebruik Internet Explorer.

@dnties
Ik heb netjes jouw instructies opgevolgd, maar cmd geeft geen foutmelding, hij geeft gewoon aan "Helpmij.nl.url"

Het is zo dat als ik vanuit START>FAVORIETEN een koppeling open, deze foutmelding komt.
Ben ik al in Internet Explorer, en gebruik ik de favorietenknop ( STER ), dan heb ik de foutmelding niet.

CMD.jpg

Wat ik wil weten is of je bent gaan rommelen in de locatie van de Tijdelijk Internetbestanden (-instelling) van Internet Explorer. Oftewel: Dat je die nu niet meer laat opslaan in
C:\Users\patvi\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache
maar in een andere map, niet meer (ergens) onder C:\Users\patvi

Kijk dat eens na in inetcpl.cpl
Kijk dan ook meteen even in tabblad Beveiliging na of je, in de verschillende zones, instellingen bent gaan wijzigen danwel websites hebt toegevoegd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
en als hij zaken gewijzigd zou hebben werkt "herstel" dan niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb voor zover ik weet niets gewijzigd in Internetopties.
INetCache.jpg

Ook de beveiliging heb ik niets aan veranderd, en staat op 'normaal-hoog"
Beveiliging.jpg

Ok, de locatie voor Tijdelijke Internetbestanden is dus niet de oorzaak.

M.b.t. het tweede deel van mijn instructie: Ik sprak over alle ("verschillende") zones, dus de zones Internet, Lokaal Intranet, Vertrouwde websites en Websites met beperkte toegang.

Tijs.

Zoals gezegd heb ik bij mijn weten niets veranderd, ook niet de instellingen voor de verschillende zones.
Voor de zekerheid heb ik alle standaardniveau's aangeklikt, bevestigd met toepassen, en het probleem blijft.

Standaardniveau.jpg

Hallo,

Vreemd genoeg is het probleem vanzelf weggegaan na de Anniversary-update.
Bedankt voor t meedenken.

Gr. Rick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan