vreemde problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopduke

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Ik heb sinds kort twee problemen:

1) Geen enkel herstelpunt laat zich terug zetten. Of die nu van vandaag, gisteren of vorige week is.

2) Als ik een tijdje mijn computer niet gebruik dan moet ik via een soort inlogschem de computer weer 'binnen komen'.

Hoe los ik deze problemen op?

1, systeemherstel werkt niet indien er op een van de stations te weinig ruimte is, overigens alleen de systeempartitie instellen is voldoende.

2, bij energiebeheer kun je dat aangeven.

Ik reageer hier even op probleem 1:
Probeer de volgende commando's, per stuk invoeren in het Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken. Alle commando's moeten een succesvolle terugmelding geven. Indien niet, meld ons dan bij welke commando('s) het misging. Gingen ze allemaal goed, probeer dan weer Systeemherstel te doen.

Code:
regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe srclient.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe urlmon.dll
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe mshtml.DLL
regsvr32.exe SHDOCVW.dll
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe msimtf.dll
regsvr32.exe jscript.dll
regsvr32.exe hlink.dll
regsvr32.exe dxtrans.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ddrawex.dll

Succes,

Tijs.

Op alle twee mijn partities is minstens 30 Gig vrij. Dus dat kan het probleem niet zijn.

1, systeemherstel werkt niet indien er op een van de stations te weinig ruimte is, overigens alleen de systeempartitie instellen is voldoende.

2, bij energiebeheer kun je dat aangeven.

En wat moet ik bin enegiebeheer aangeven?

In ieder geval alvast bedankt.

Op alle twee mijn partities is minstens 30 Gig vrij. Dus dat kan het probleem niet zijn.

En wat moet ik bin enegiebeheer aangeven?

In ieder geval alvast bedankt.

In geavanceerd gekeken?

Overigens wil die ddl ook bij mij niet geregistreerd worden en systeemherstel werkt prima, die ook nagekeken bij systeem of die überhaupt wel aanstaat?

Hallo,

Bij regsvr32.exe mshtml.DLL gaat het fout

De rest doet het goed

Bedankt ik hoor graag hoe het verder moet.

Wat je dan moet doen is een XP installatiecd van het juiste soort gebruiken (juiste taal, Home of Professional én van het juiste ServicePack niveau (meestal ServicePack2)), en dan:
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Er kan om die installatiecd gevraagd worden, om de juiste bestanden weer terug te zetten in je Windows.

Heb je wel een XP installatiecd, maar bevat die niet het ServicePack dat je op je systeem geïnstalleerd hebt (dankzij updates), kijk dan hier hoe je er een kunt maken.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Heb gedaan wat je beschreven hebt. Computer is een dik half uur bezig geweest maar ik kon niet terug met systeem herstel naar gisteren.

Iemand anders schreef dat ik voor het andere probleem naar Energie beheer moest en dan geavanceerd daar zijn de bovenste twee opties niet ‘aangevinkt’ is dat goed?

Joop

Wat je dan moet doen is een XP installatiecd van het juiste soort gebruiken (juiste taal, Home of Professional én van het juiste ServicePack niveau (meestal ServicePack2)), en dan:
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannowTijs.

De volgende instructie herinstalleert Systeemherstel, maar al je herstelpunten zijn wel weg daarna:

Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
blader naar het bestand sr.inf, rechtsklik erop, en kies Installeren.

Wil je dat (nog) niet, wacht dan nog even totdat eventueel andere hints gepost worden.

Tijs.

Als ik goed begrepen heb, worden de herstelpunten wel getoond, maar je kunt ze niet terugzetten. Dat klopt toch, he?

Je kunt in ieder geval de volgende pagina even uitproberen: deze link

Dit is in principe voor als je helemaal geen herstelpunten ziet (de kalender is leeg danwel het hele Systeemherstel scherm blijft blanco), maar kwaad kan het niet.

Succes,

Tijs.

En meld ons ook de volgende meldingen:

Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Kies Systeem
Sorteer op Bron door op het kolomhoofd te klikken.
Zoek naar meldingen waarvan de bron-naam begint met de twee letter 'sr' of het woord 'srservice'.

Die informatie + nog een hoop meer staat in deze link

Vooral de secties 'how-to' en 'troubleshooting' kunnen interessant voor je zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt vor jullie hulp. Jammer genoeg lukte het niet om het probleem op te lossen en heb ik XP maar opnieuw geinstalleerd. Heb een testje gedaan en het lijkt of systeem herstel werkt.

Toch weer een nieuw probleem: het lijkt erop dat tijdens het installeren van software ook iets aan instellingen van Windows verandert.

Zo moest ik plotseling inloggen terwijl ik dat meteen na de installatie niet hoefde. Komt dit wel vaker voor? Ook verandere het buroblad dat ik op geen en zwart had ingesteld. Hoe kan dat?

Nogmaals bedankt voor de hulp

Ik zou voor je nieuwe probleem een nieuwe vraag starten, met ook wat meer informatie erbij dan je nu zojuist gegeven hebt.

Bijv.: Na het installeren van pakket XXXXX is mijn schermbeveiliging veranderd naar YYYYY, terwijl het eerst ZZZZZZZ was. Kent iemand dit en/of snapt iemand hoe dit gebeurt en waarom?

Sluit in ieder geval deze discussiedraad of, omdat je je probleem het opgelost door een herinstallatie van XP.

Succes,

Tijs.

Jammer genoeg blijkt het probleem niet opgelost te zijn. Ik heb vanmorgen een herstelpunt aangemaakt en laten uitvoeren dat ging goed. Later nog eens een poging gedaan en hij pakte het niet.

Word een beetje moe van dit probleem. Dus toch nog verdere hulp nodig.

Ik zou voor je nieuwe probleem een nieuwe vraag starten, met ook wat meer informatie erbij dan je nu zojuist gegeven hebt.
Tijs.

Probeer eerst systeemherstel af te zetten en dan je pc hertstarten.
Daarna systeemherstel weer aanzetten en een eerste herstelpunt maken.

Mocht dat niet werken: Probeer dit nog een keertje. Je hebt nu toch nog niet veel herstelpunten, dus dat je ze kwijtraakt is nog geen ramp.

Tijs.

Heb ik gedaan. Er was daarna een nieuw herstelpunt en die deed het. Maar gisteravond deed de eerste het ook...

Weer bedankt,

Joop

Probeer eerst systeemherstel af te zetten en dan je pc hertstarten.
Daarna systeemherstel weer aanzetten en een eerste herstelpunt maken.Tijs.

Al jullie adviezen opgevolgd. Maar er gaat iets niet echt goed.

Als ik Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
blader naar het bestand sr.inf, rechtsklik erop, en kies Installeren.

Wil doen vraagt ie om mijn originele XP pro SP2 CDrom. Daar zoekt ie sr.inf en kan dat dan niet vinden.

heb er een paar dagen niet naar gekeken. Maar dat is ook geen oplossing.

Kan het een hardware probleem zijn? Heb nogal veel USB devices aan mijn computer hangen.

2 printers, PDA, fototoestel, Bluetooth, Draadloos netwerk, webcam, externe HD

Zo ja hoe kan ik het oplossen?

Je kijkt niet goed. Er wordt op de XP Cd rom niet naar sr.inf, maar naar sr.sys danwel de ingepakte versie sr.sy_ gezocht.

Die staat in de i386 map van de XP Cd-rom, bijvoorbeeld D:\i386 als je cd-romspeler schijfletter D: heeft.
Blader dus naar die map, zodra erom gevraagd wordt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan