Vreemde random 'freezing' probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selena

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
hallo iedereen, ik heb nogmaals even hulp nodig, het heeft niet helemaal met foutmeldingen temaken (sorry als dit misgeplaatst is dus, ik wist niet waar anders..)
Ik heb al intensief overal naar een oplossing gezocht maar ik kan het niet oplossen.. (ik had de vorige keer hier ook ff hulp gevraagd, betrefende een of ander raar probleem met generic host, die nu opgelost is gelukkig..)

het probleem: m'n pc 'freezed' om de vijf minuten zo'n vijftiental seconden, ik hoor dan dat me pc zo'n geluid doet van alsof ie 'bezet' is of zo, ook als er geen speciale activiteiten zijn op me pc.. alsk muziek op heb blijft dat steken (speelt dan twee seconden weer en blijft weer steken, maar keren zo en dan loopt t weer gewoon) en het doet dat zonder enige aanleiding :confused:

Ik heb vorige maand een repair install van windows gedaan en omdat hij nu weer raar doet, weer een gedaan vorige week of zo, en ook chkdsk gedraaid, en ook SFC /scannow, ook heb ik verscheidene anti spyware (ad-aware en antispybot) gedraaid, ook mijn antivirus die mcafee is, dus heb ik geen virussen of zo volgens mij, ook heb ik 'm gedefragmenteerd en clean disk gedaan, en heb nog zo'n 61% geheugen over.. het is me dus echt een raadsel...... :(

Mijn os is win XP; iemand suggesties wat er (alweer) aan kan schorren?? dank bij voorbaat :)

Het zou bv aan mcafee kunnen liggen, schakel die eens uit en kijk of je er dan nog last van hebt.

Het geluid wat je hoort als zoals jezelf zegt hij bezet is,wat voor soort geluid is dat.....een brom of een piep?

Ik heb zo`n vermoeden dat je harde schijf het niet helemaal lekker heeft.

kweet niet hoe 't te beschrijven... zo van brr br brr br, zo van alsof ie bezet is, geen gepiep, eerder gebrom dan, maar ni erg luid of zo hoor, maar dat doe ie altijd al als hij druk is dus..

denk je da me harddisk te ver is dan of zo? :eek:

misschien wel!maar het kan ook zijn dat je teveel van je pc vraagt mbt programma`s die op de achtergrond meedraaien.

probeer eens volgende stap.

"start"-->"uitvoeren"-->typ "msconfig.exe"
tabblad opstarten en alles uitschakelen

kijken of de pc nu wel lekker blijft draaien

Ik kon met wat hulp de error log zien en er schort blijkbaar wel wat aan de harddisk.. maar ik denk niet dat wat prog's utischakelen bij t opstarten zou helpen, volgens mij zijn de meesten noodzakelijk en alsk niet weet de welke ik uitschakel dat hij niet meer naar behoren draait.. hij doet nu weer minder vervelend, heb gisteren error nuke erop gedraaid.. mischien heeft dat geholpen, het blijft wel een vreemd geval mijn pc :rolleyes: maar bedankt voor de suggesties :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan